התפתחות בפרשת דיין בית הדין לעררים, מנחם פשיטיצקי. הבוקר (שישי) פרסמנו כי הנהלת בתי הדין לעררים החליטה להפריש את פשיטיצקי מתפקידו על רקע "אי התאמה", אולם כעת נראה שהמהלך צפוי להיבלם, משום שלא תואם עם שרת המשפטים איילת שקד. 
השרה, שנמצאת בימים אלה בחופשה פרטית בחו"ל, לא עודכנה על כוונת ההדחה, ובדיקה פנימית במשרד העלתה כי אין להנהלת בתי הדין סמכות להעביר דיין מתפקידו בלי אישורה של שרת המשפטים אשר מינתה אותו לתפקיד. גורמים במשרד המשפטים הופתעו לשמוע הבוקר על הפרסום ואמרו למעריב און ליין כי "לא מן נמנע ששקד לא תאשר את הדחתו".
קודם לכן אמרו גורמים במערכת למעריב אונליין כי מדובר בפסק הדין האחרון של הדיין פשיטיצקי שהודח למעשה משיפוט, עקב "אי התאמה"​,​ אך לא ברור מה עומד מאחורי הגדרה עמומה זו. מנגד, גורם אחר טען כי לא מדובר בהדחה אלא פשיטיצקי החליט בעצמו לפרוש לאחר שהתקבלו תלונות על דרכו ושיטתו ולאחר שלא קיבל גיבוי מצד המערכת. 

קיבל הצעה לעבור לבית דין אחר

למעריב אונליין נודע כי כבר לפני מספר חודשים הוצע לדיין לעבור לכהן בבית הדין למשמורת, משיקולים של ניהול בתי הדין. בין היתר עקב לטענה לאי-התאמתו לתפקיד.
כזכור, שלשום התפרסם פסק הדין של פשיטיצקי בנוגע לערר של מסתנן מאריתריאה. הדיין דחה את הערר, אך הרחיב הרבה מעבר לנדון הספציפי של מגיש הערר והאיץ בממשלה לגרש את המסתננים​,​ עקב ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות באריתריאה, וציין כי מהתרשמות​ רבת שנים מדובר במהגרי עבודה ולא בפליטים.
כמו כן, הוא ביקר בחריפות את פסיקות בג"ץ בנושא​, הביע דעה שלילית על מתווה האו"ם​, ואף הגדיל לעשות ​כאשר קרא לממשלה לחוקק את פסקת ההתגברות כדי ליישם את מדיניות ההגירה של ישראל.
פשיטיצקי מכהן כשמונה שנים כדיין, בתחילה כדיין בבית הדין למשמורת ולפני שנתיים קודם לבית הדין לעררים. ​בחודשים האחרונים לא קיבל תיקים חדשים, וחלק מן התיקים אף עברו לדיינים אחרים.​​​​​ פשיטיציקי ידוע כדיין הנוקט יד קשה כלפי המסתננים ומבקשי המקלט, בניגוד לדיינים אחרים בבתי הדין לעררים.
במערכת שוררת מבוכה מפסק הדין אשר חריג ​מאוד ​בהיקפו וחריג בתעוזתו ובהתרסתו כלפי המערכת, ויש המעריכים כי פסק הדין הוא "מתנת פרידה" מרירה של הדיין. 
מבית הדין לעררים נמסר אמש כי "איננו רואים לנכון להתייחס לסוגיות פנימיות של ניהול ויחסי העבודה בבתי הדין. למעלה מן הצורך נציין את המובן מאליו, כי דייני בית הדין נהנים מעצמאות שיפוטית ואין עליהם מורא למעט הדין".