פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד אורן שפיגל, סוהר בכלא רימונים, בגין עבירות לקיחת שוחד, סחר בסמים, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות נוספות. כמו כן, בבית משפט השלום בנתניה האושמו ג'מאל אבו גאנם, אסיר בכלא, ורפעת אבו גאנם, בעבירות סחר בסמים, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע.


 


לפי האישום נגד שפיגל, שהוגש בידי עו"ד גלעד ארליך, אבו גאנם פנה לשפיגל והציע לו להחדיר עבורו לכלא סמים מסוגים שונים על פי הנחייתו, וזאת בתמורה לתשלום כספי של 5,000 שקלים עבור כל העברה. שפיגל נענה להצעה, וג'מאל קישר אותו עם קרובו רפעת לצורך קידום התכנית.



השניים נפגשו מספר רב של פעמים, כאשר  במעמד הפגישות, מסר רפעת לנאשם "פלטות" סם מסוכן מסוג חשיש וסמים נוספים, ושילם לו עבור כל החדרה לכלא את הסכום המדובר. לאחר קבלת הסמים, נהג הסוהר להכניסם לבית הסוהר תוך שהוא מסתיר אותם בנעליו או על גופו, ולאחר שהחדיר את הסמים דאג למסור אותם לידי האסיר בתיאום מראש איתו.



כך, באחת ההזדמנויות, לאחר שקיבל שפיגל פלטות של סם מסוג חשיש, וכן גרב שהכילה כ-100 כדורי סם מסוג MDMA, הוא הכניס אותן לתוך כתלי בית הסוהר, והטמין את הסמים במקום מחבוא במכלול הסגל באגף. לאחר מכן, הוא מסר לג'מאל אודות מיקומם והאחרון אסף את פלטות החשיש ממקום המחבוא.



בראשון באוגוסט, לאחר שקיבל מרפעת פלטות חשיש, נסע שפיגל לחניית בית הסוהר, שם הטמין שתי פלטות חשיש בנעליו והותיר ארבע פלטות נוספות בתא המטען של מכוניתו. הסוהר יצא מהמכונית והחל לצעוד אל עבר שערי בית הסוהר, אז נעצר על ידי שוטרים שהמתינו כאשר סם מסוכן מסוג חשיש מוטמן בנעליו.


 


בבקשת המעצר בעניינו של שפיגל נכתב כי: "לשיטת המבקשת, המשיב נעדר מורא חוק והפר את האמון שניתן בו כעובד ציבור במסגרת תפקידו בשירות בתי הסוהר ומשכך לא ניתן לתת בו כל אמון". הפרקליטות ביקשה להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.