פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה היום (חמישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד אלי בר זכאי, בן ה-23 מירושלים, בגין הריגתו של הנער אילון-שלו אמסלם, חבלה חמורה, נהיגה בשכרות, הדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט, ניסיון להשמדת ראיה ומהירות סבירה.



לפי כתב האישום, "סמוך לשעה 01:08, בדרכו למועדון, נהג בר זכאי ברחוב ש"י עגנון בתל אביב, מכיוון מזרח לכיוון דרום-מערב, בואך צומת הרחובות ש"י עגנון ואבן-גבירול בהיותו שיכור. המנוח וקטין נוסף המתינו בצומת לחילופי אור הרמזור להולכי רגל, מאדום לירוק. כאשר חברו של שלו-אמסלם עמד בסמוך אליו, הגיע הרכב שבו נהג בר זכאי אל הצומת במהירות גבוהה ביותר, תוך חריקת צמיגים צורמת, כשהוא 'מזגזג' ברכב מצד לצד".



"עם הגיעו לעקומת הכביש", צוין, "במקום להאט ולהתאים את מהירות נסיעתו לתוואי הדרך ולנתיב הנסיעה המשורטט על גבי הכביש, המשיך הנאשם ועלה עם הרכב על המדרכה הממוקמת בחלקו המערבי של הצומת, ופגע חזיתית, בעוצמה רבה, במנוח ובקטין הנוסף. כתוצאה מעוצמת הפגיעה, הוטל המנוח למרחק של כ-26 מטרים והוא נפצע באורח אנוש".



אילון שלו אמסלם ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
אילון שלו אמסלם ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה



מלבד זאת, נטען בכתב האישום כי בר זכאי אף שיבש את מהלך החקירה: "סמוך לאחר תאונת הדרכים, עם יציאתו של הנאשם מהרכב ההרוס, עוד בטרם פונתה גופת המנוח מהמקום, פעל הנאשם לשבש את מהלך החקירה, מתוך כוונה להסתיר מהמשטרה את אחריותו לתאונה בשל היותו שיכור. בעוד הנאשם בזירת התאונה, שוחח טלפונית עם הלל ואמר לו בלחש, כדי שלא ישמעו אותו האנשים שהיו במקום: 'הלל תקשיב, אני מסטול מת, תביא לי מים... הבן אדם פה גוסס... תבוא לפה מהר..', וכל זאת בכדי להעלים את סימני האלכוהול מגופו באמצעות שתיית מים מרובים ככל הניתן, טרם בדיקת הינשוף המשטרתית לאיתור סימני אלכוהול".



"בהמשך", נכתב בכתב האישום, "משבושש הלל להגיע למקום, שיבש הנאשם את מהלך החקירה בכך שביקש מפקח עיריית תל-אביב-יפו לשתות מים. פקח העירייה מסר לנאשם בקבוק מים בנפח ליטר וחצי, והנאשם שתה את כל תכולתו. משביקש הנאשם מהפקח בקבוק מים נוסף, עורר הדבר את חשדו של הפקח, שמא הנאשם מנסה לשבש את מהלך החקירה, והוא סירב לכך. בשעה 01:21 לערך, שוחח הנאשם טלפונית עם הלל וניסה להניעו למסור הודעת שקר, באומרו לו 'הלל, תקשיב לי שנייה. לא שתינו, אף אחד לא שתה, הכל בסדר תבוא לפה, פינו פה שני אנשים לבית חולים'".




לאחר מכן ניסה בר זכאי לטשטש את סימני האלכוהול בדמו ואף הכשיל ארבע בדיקות שכרות שנעשו לו: "הנאשם עדכן טלפונית את חברו הלל (בהתפתחויות), שבתגובה ייעץ לו לאכול סוכריית מנטוס על מנת לטשטש את סימני האלכוהול. במהלך שהותו בזירה, משנזכר הנאשם כי כל שיחותיו במכשיר הסלולר מוקלטות באמצעות אפליקציה, מיהר ומחק את האפליקציה מתוך כוונה להעלים ראיות ולשבש את מהלך החקירה. בהמשך, התבקש הנאשם על ידי שוטרים לבצע בדיקת ינשוף. בתגובה, הכשיל הנאשם ארבע בדיקות ינשוף שנערכו לו בכך שנמנע מלתת דגימת אויר מספקת לצורך הבדיקה. סמוך לכך, התבקש הנאשם לבצע בדיקת דם לצורך איתור אלכוהול בגופו והנאשם סירב לבצע את הבדיקה".

כתב האישום הוגש על ידי עו"ד ארז ריכטנברג מפרקליטות מחוז תל אביב.