פרקליטות מחוז דרום הודיעה היום (חמישי) לראש עיריית דימונה, בני ביטון, אשר נחקר בחשד לביצוע עבירות של הטרדה מינית מילולית, כי תיק החקירה בעניינו נסגר. ביטון נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד לביצוע עבירות של הטרדה מינית מספר פעמים כלפי עובדת בעירייה, אשר הגישה נגדו תלונה.


ראש העיר הגיב לסגירת התיק נגדו, ואמר: "היה לי ברור מלכתחילה שמדובר בעלילה פוליטית, לכן המשכתי בעשייה למען דימונה ובלילות ישנתי בשלווה. יישר כוח למערכת החוק והמשפט על עבודתם המסורה לחשיפת הצדק".

מבאי כוחו של ביטון, עוה"ד גדעון פישר, ארז אבוהב וג'קי בריי נמסר: "כפי שטענו מלכתחילה, התלונה הוגשה ככלי ניגוח פוליטי, והצלחנו להבהיר זאת לגורמים הרלבנטיים. חשוב שנבחרי ציבור יידעו, שדמם אינו הפקר. קל וחומר, כאשר מועדי הבחירות עלולים להוות מניע למהלכים, שלא יצלחו".

המתלוננת הקליטה את ביטון קורא לה "מאהבת"
 
כזכור, החקירה נגד ראש העירייה נפתחה בנובמבר 2017 ובסיומה, כשנה לאחר מכן, הועבר התיק מהיחידה החוקרת לבחינת הפרקליטות, ללא המלצה. לאחר השלמת החקירה, בחינת הראיות וכן ראיון עם המתלוננת במשרדי הפרקליטות, הגיעה הפרקליטות למסקנה כי אין ראיות המצדיקות הגשת כתב אישום.  לפיכך, הוחלט לגנוז את התיק בעילה של חוסר אשמה. הודעה על כך נמסרה למתלוננת. 


המתלוננת, אילנה אזולאי, טענה בנובמבר האחרון שראש עיריית דימונה הטריד אותה מינית מספר פעמים לאורך התקופה בה עבדו ביחד. "מדובר באדם מטריד, אלים חסר גבולות, שלא בחל בשום אמצעי כדי לפגוע בי כאישה", סיפרה אזולאי לחדשות עשר. אזולאי הגישה תלונה למשטרת באר שבע, אליה צירפה הקלטה מישיבה סגורה עם ביטון, ממנה עולה כי השתמש במילה "מאהבת" כדי להדוף ביקורת שהטיחה לעברו.

"אחרי שהיה ממדר אותי ומבודד אותי, הוא היה מביא אותי למפגשים של בוררות. אז הוא היה מתנצל ואומר בקול רם שהוא אשם ולא יעשה את זה יותר. הוא היה ניגש אלי כשהייתי עומדת לצאת החוצה והיה מצמיד את הראש שלו לאוזן שלו ושואל אותי - 'אולי תהיי המאהבת שלי?'", סיפרה. לדבריה, היא היתה בכל פעם מזועזעת מחדש. "חשבתי למה הוא התכוון, הרגשתי מושפלת ומבוהלת. ברוב המקרים פחדתי לספר את זה לאנשים".