פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד אלכסנדר מירזוב, בן 54 מנתניה, בגין רצח ווצ'סלב פדקין, שהיה מטופל בבית המחסה "בית יעל" שבנתניה, ואבי ואנונו, מנהל המוסד. כמו כן, כתב האישום מייחס לו ניסיון לגרימת חבלה בכוונה מחמירה של עובדת נוספת במקום.



לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכת הדין רוני שוהם-עידן, במועד הרלוונטי התגורר הנאשם ב"בית יעל", המשמש, כאמור, כבית מחסה לדרי רחוב בעיר. במהלך חודש יוני השנה הוא רכש שני גרזנים וסכין, אותם החביא בחדר בו התגורר בתוך שקית ניילון.



ב-27 ביולי, בשעות הלילה, הוא שהה עם שותפו לחדר בבית המחסה, פדקין, והשניים שוחחו ושתו אלכוהול. במהלך שיחתם, החליט מירזוב להביא למותו של הראשון, נטל לידיו גרזן והכה בראשו עם הגרזן מספר פעמים. כתוצאה ממכות הגרזן מצא פדקין את מותו באופן מיידי.



למחרת, במטרה להסוות את ביצוע הרצח, עטף הנאשם את גופתו של הנרצח בשקיות והחביא אותה מתחת למיטתו, ובימים שלאחר מכן פעל על מנת למנוע את גילוי הגופה. כאשר נשאל לפשר הריח שעולה מחדרו, השיב כי יש עכבר מת בקיר הגבס, וכן לשאלות בנוגע למיקומו של הנרצח, ענה מירזוב כי האחרון עזב את בית המחסה לצורך ניתוח.



הזירה. צילום: מד"א
הזירה. צילום: מד"א



בשני באוגוסט בשעות הצהריים הוא יצא מחדרו, בעודו נושא את הגרזן בשקית. בשלב זה, הוא הבחין כי ואנונו, מנהל בית המחסה, יושב לבד במשרדו. הנאשם נכנס למשרד, הניף את הגרזן והכה בו בחוזקה מספר פעמים בראשו, מה שהביא למותו המיידי. זמן קצר לאחר מכן, הגיעה עובדת נוספת של המקום וניסתה לפתוח את דלת המשרד שהייתה סגורה מבפנים בוו. בשלב זה, פתח הנאשם את וו הדלת מבפנים, והעובדת נכנסה למתחם המשרדים, שם הבחינה בגופתו המדממת של אבי. בתגובה צרחה: "רצחו את אבי". מיד לאחר מכן הגיח לעברה מירזוב מתוך מתחם המשרדים כשהוא מחזיק את הגרזן בידיו, הניף אותו לכיוונה וניסה להכות בה מספר פעמים. באותו זמן נכנס לחדר עובד נוסף במקום שתפס את הגרזן בידיו, הורה לעובדת לברוח ונאבק בנאשם.



בבקשת המעצר כתבה עוה"ד שוהם-עידן: "מסוכנותו של המשיב גבוהה בצורה קיצונית, מובהקת וברורה.... המשיב רצח, באכזריות שאין כמותה, שני אנשים שונים, בהפרש של כשבוע. תחילה, רצח את שותפו לחדר במכות גרזן בראשו, החביא את גופתו משך שבוע ימים תוך שהוא פועל להסוות האירוע. שבוע לאחר מכן, רצח המשיב את מנהל בית המחסה, במכות גרזן בראשו, ואף ניסה לחבול באמצעות הגרזן בעובדת נוספת אשר כל חטאה במציאת גופת המנוח. מסוכנותו הגבוהה של המשיב נלמדת גם מנסיבות ביצוע העבירות, שעה שהמשיב פעל ללא מורא, בשעות היום והערב בעוד צוות בית המחסה נמצא במקום. המשיב הכין את כלי הרצח מבעוד מועד וחיכה לשעת כושר שבה יוכל להוציא פועל את תכניתו".



עו"ד אבי כהן, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את מירזוב, אמר בתגובה לכתב האישום: "מר מיזרוב מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש. כבר בשלב הראשוני של ההליך התקבלו חוות דעת שמצביעות על כך שהוא אינו כשיר לעמוד לדין. אנו ממתינים לקבל את חומרי החקירה והתוצאות של הבדיקות הפסיכיאטריות ולאחר שנלמד אותם נגיב בבית המשפט".