בית המשפט הוציא היום (ראשון) צו ביניים המקפיא את הדחתה של השופטת רונית פוזננסקי-כץ, שהורשעה על פי הודאתה בפרשת המסרונים, משיפוט, זאת לאחר עתירתה לבג"ץ נגד החלטת בית הדין המשמעתי בעניינה.


פוזננסקי כץ טענה בעתירה, כי זכויותיה הבסיסיות והיסודיות נפגעו כתוצאה מפסק הדין שאיננו מידתי של בית הדין המשמעתי. לטענתה, פסק הדין חרג בצורה קיצונית מהסדר הטיעון שנחתם בינה לבין שרת המשפטים שקד שהגישה את הקובלנה לבית הדין המשמעתי. במסגרת הסדר הטיעון נקבע כי פוזננסקי כץ תודה במיוחס לה, ושרת המשפטים תדרוש שנת השעייה, בעוד השופטת הנקבלת תהיה רשאית לבקש עונש קל יותר ולהסתפק בנזיפה בלבד. הצדדים הגיעו עם ההסכמות הללו לבית הדין. רק לאחר שכבר שהודתה בקובלנה והורשעה, הודיע לראשונה הרכב בית הדין כי אין להם סמכות להשעות אותה וממילא נפתח הפתח להדחתה.

פוזננסקי כץ טוענת שההחלטה איננה מידתית ואינה משקפת כלל את ההסכמות אליהם הגיעה עם מגישת הקובלנה. עוד נטען כי בית הדין היה יכול להטיל עונשים אחרים מידתיים יותר. מלבד כל זאת נטען כי בידי בית הדין כן מצויה הסמכות להשעות ומשום כך לא היה צריך בית הדין להדיח אותה בניגוד להסכמות שהוגשו בהסדר הטיעון. 


 
כעת שופטי בג"ץ יצטרכו להחליט אם לבטל את פסק דינו של בית הדין המשמעתי, אשר בראשו עומד לא פחות מנשיא בית המשפט העליון (בדימוס) אשר גרוניס ולהורות על עונש קל יותר. כמו כן, בידיהם האפשרות להחזיר את התיק לדיון נוסף בבית הדין המשמעתי.

כזכור, השופטת הודתה כי היא ונציג התביעה מטעם הרשות לניירות ערך, עורך הדין ערן שחם-שביט, ניהלו תכתובת בה שוחחו על הארכת מעצריהם של החשודים בתיק 4,000 (פרשת בזק-וואלה).
לפני כחמישה שבועות החליטו שופטי בית הדין המשמעתי פה אחד להדיח אותה. בגזר הדין נכתב אז כי "רואים אנו חשיבות בהצבת רף גבוה להתנהגות הולמת של שופטים. המסר שאמור לצאת מבית הדין המשמעתי לכל שופטי ישראל הוא שהפרה של דיני המשמעת תיתקל בתגובה חריפה, אפשר אפילו חריפה במיוחד. זאת, נוכח התפקיד המרכזי והחשוב שממלאים השופטות והשופטים בדמוקרטיה הישראלית ועל מנת לשמר את אמון הציבור ברשות השופטת, ואף להגבירו. משהחברה הטילה עלינו השופטים להכריע בגורלם של אחרים לשבט או לחסד, נגזר עלינו להחמיר עם עצמנו ועם אלה שהם בשר מבשרנו".
שלושה חודשים לפני כן קבע הרכב בית הדין המשמעתי, בראשות הנשיא בדימוס השופט אשר גרוניס, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל וסגנית נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת השופטת אסתר הלמן, כי פוזננסקי-כץ ביצעה מעשה שאינו הולם את מעמדו של שופט בישראל, וכי מדובר בעבירת משמעת לחוק בתי המשפט ובהפרה של כללי האתיקה לשופטים.
כזכור, במסגרת ההתכתבות בין השניים, כתב לה, בין היתר, שביט: "...הבשורות הנחמדות הן שאור ועמיקם ישוחררו מחר בתנאים, תראי מופתעת". השופטת רונית פוזננסקי כץ השיבה: "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת".
עוה"ד השיב: "סטלה ואיריס נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו שלושה, את בהחלט, אבל בהחלט, יכולה לתת יומיים". השופטת פוזננסקי-כץ ענתה: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני אאלץ להראות ממש ממש מופתעת. אז המתווה שחשבנו עליו אינו כה רחוק מהמציאות". עו"ד שחם-שביט ענה אז: "זה עלה לי בדם, כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב".