היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה, בראשותו של תנ"צ אלי אסייג וחוקרי הרשות לניירות ערך (ני"ע) שחשפו את החשדות הפליליים בפרשת בזק וואלה, מבצעים בשבועות האחרונים חיקורי דין בחו"ל למספר גורמים שהיו מעורבים בפרשת המיזוג. אותם גורמים יודעים פרטים על הקשר שבין ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיש העסקים שאול אלוביץ הבעלים של בזק ואתר וואלה.



גורמים המעורים בפרטי החקירה מאשרים כי כפי שצוין עם סיום חקירתו האחרונה של ראש הממשלה במעונו בירושלים, ישנם עוד מספר לא מבוטל של עדים ומעורבים שיש לשמוע את גרסתם או לגבות מהם עדויות בפרשה. כבר לפני חודשים ארוכים הפכה החקירה בפרשה לבעייתית ביותר עבור נתניהו ובני משפחתו, והיא מייחסת לו עבירות של שוחד.
 
כזכור, בעקבות פתיחת החקירה בפרשה זו, החליטו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן, להמתין עם ההמלצות שהועברו באשר לפרשת 1000 (המתנות ו-2000 (ההקלטות). המטרה היא להמתין לממצאי הפרשה, שכן יש בה מוטיבים פליליים לכאורה שחוזרים על עצמם ומהווים ראיות לדפוס פעולה של נתניהו כביכול. 
 

בין היתר מתייחסים הדברים לעצם הבקשה לסיקור אוהד בתמורה למתן טובות הנאה מפליגות, הן בפרשת מוזס-נתניהו והן בפרשת בזק-וואלה. בנוסף, המעורבים בפרשת 1000 ועדי המדינה הנקשרים בחלק לא מבוטל מהפרשות.
 
כזכור, עם החתימה על הסכם עד המדינה עם ניר חפץ, יועצו של נתניהו, והרבה אחרי החתימה על הסכם עד מדינה עם שלמה פילבר, מנכ"ל בזק לשעבר, ניכר כי בידי החוקרים חומרי חקירה רבים המגובים בהקלטות ובמסמכים שטרם פוענחו במלואם. לכן, לא בכדי נדרש לחוקרים ביצוע חיקורי דין בפרשה זו.
 
מוקדם יותר היום אמרה עו"ד ליאת בן ארי מפרקליטות מיסוי וכלכלה כי מוטלת על כתפיה אחריות רבה בהתייחס לחקירות ראש הממשלה בפרשות 1000, 2000 ו-4000. "הדברים קשורים אחד בשני וזו החלטה שקיבלנו, להמליץ על הכול ביחד. לא ניתן לקבל החלטות מהירות. קיצור הזמן לא יכול לבוא על חשבון האמת. לא אוכל להמליץ משהו שלא אהיה בטוחה בו. אנו נמצאים בהשלמות חקירה בתיקי 1000 ו-2000. מדובר בשאלות מורכבות. זה לא אם יש דם על הסכין או לא, מדובר בסוגיות מורכבות".
 
רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, הבהיר כי לעניות דעתו, החלטת היועמ"ש בנוגע לחקירת ראש הממשלה תתקבל בראשית 2019 או לפחות בחלק הראשון של השנה.