בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (חמישי) מאסר עולם על מוג'האד דאר עאצי, הפלסטיני שרצח לפני שלוש שנים את דוד בר קפרא בכרם הענבים שלו במושב פדיה. בן דודו של מוג'האד, עלאא, נידון לפני יותר מחודש ל-18 שנות מאסר לאחר שהורשע בהריגה בלבד.



ב־24 ביוני 2015 יצא בר קפרא, חקלאי בן 70 מרחובות, כמדי יום לעבד את כרם הענבים שלו במושב פדיה שבשפלה, הוכה קשות בתוך הכרם שלו על ידי דאר עאצי ובן דודו, מוג'האד, ונפטר מפצעיו בתוך זמן קצר. 

משטרת ישראל החלה לחקור את הרצח ובתוך זמן קצר חבר אליה גם שירות הביטחון הכללי, זאת בשל החשד כי מדובר באירוע על רקע לאומני. שני החשודים ברצח זוהו ונעצרו בתוך כפר מגוריהם, בית לקיא, והוגשו, כאמור, כתבי אישום נגד השניים, בני דודים בני 23 המוכרים לכוחות הביטחון.

לפי כתב האישום, השניים, הואשמו ברצח במזיד תוך ביצוע עבירה אחרת, ניסו לשדוד את החקלאי, אטמו את פיו כשזעק לעזרה, הכו אותו במקל ושפכו עליו חומר הדברה. לאחר מכן נמלטו בלי להזעיק עזרה. היום, כפי שצוין, אחד מהם הורשע בהריגה.

תגובת משפחת בר קפרא לגזר הדין של הרוצח השני שהתקבל הבוקר: "בית המשפט, לאחר שלוש שנים, גזר היום מאסר עולם על אחד מהמחבלים שרצחו את אבינו. אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט. לצערנו, לפני כחודש הורשע בהריגה בלבד המחבל הנוסף שרצח את אבינו ונגזר עליו עונש מקל. זהו מסר בעייתי שפוגע קשות בהרתעה מפני מעשים פליליים ולאומניים".  
"האמת היא אחת - שני פלסטינים, שוהים בלתי חוקיים שמוכרים למשטרה ולשירות הביטחון הכללי לאחר שזרקו על חיילי צהל בקבוקי תבערה, רצחו יהודי מבוגר ללא כל סיבה ומבלי שגנבו דבר. דינם של שני המחבלים לבלות את המשך חייהם מאוחרי סורג ובריח. נמשיך להאבק על כבודו של אבינו עד להכרת המקרה כאירוע לאומני".