עדיי אבו סר חזר מחופשה בחו"ל ביום שישי בבוקר. בירידה מכבש המטוס חיכו לו שלושה שוטרים שעצרו אותו בחשד לאירוע התפרצות לדירה בירושלים מלפני שנה. כמה שעות לאחר מכן אבו סר הובל באזיקים לבית המשפט השלום בירושלים והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב-5 ימים.

בדיון בבית המשפט, אמר נציג המשטרה כי נמצאה טביעת אצבע של אבו סר בדירה, ומשום כך הוא נעצר, ולצורך השלמת החקירה בעניינו וגביית עדות ממנו יש צורך בהארכת מעצרו בחמישה ימים כדי למנוע את האפשרות שהחשוד ישבש את החקירה. אולם במהלך הדיון אמר החשוד מיוזמתו כי הוא עובד כמתקין של חברת הרהיטים איקאה וייתכן שטביעת האצבע נמצאה בתוך ארון שהתקין. אך נציג המשטרה סירב לומר היכן נמצאה טביעת האצבע כיוון שהחשוד טרם נחקר.
תוך כדי הדיון, השופטת שרון לארי-בבלי הורתה למשטרה להתקשר למתלונן כדי לברר היכן נמצאה טביעת האצבע. המתלונן סיפר כי מדובר במגירה של חברת איקאה. "המשיב לא ידע כלל על איזה חפץ נמצאה טביעת אצבע. באופן ספונטני המשיב אמר שהוא מרכיב של איקאה, ובאופן מפתיע טביעות האצבע אכן נמצאו על פנים מגירה של רהיט מאיקאה. אין זאת אלא שבכך לא קם ולו חשד סביר שהמשיב ביצע את המיוחס לו", כתבה השופטת בהחלטתה. לאור זאת החליטה השופטת על שחרורו המיידי של אבו סר.

המשטרה ביקשה לעכב את שחרורו של אבו סר כיוון שהיא שוקלת לערער על שחרורו לבית המשפט המחוזי, אולם בקשה זו נדחתה על ידי השופטת שמתחה ביקורת על מעצר השווא: "אינני נותנת עיכוב ביצוע, שכן גם מעצרו בחמש השעות האחרונות היה מיותר".   

כעת הודיע עורך דינו מטעם הסנגוריה הציבורית, מחמד חאג' יחיא, כי הם שוקלים הגשת תביעת נזיקין נגד המשטרה. "השוטרים עצרו אדם נורמטיבי ללא כל עבר פלילי על חשד סרק שהיה אפשר להפריך ברגע אחד. כאשר הודיעו לו בשדה התעופה על החשד נגדו הוא ישר אמר לשוטרים, 'אני עובד כמתקין של חברת איקאה, תבדקו היכן נמצאה טביעת האצבע', אך אף אחד לא הסכים להקשיב לו ובמקום זאת עצרו אותו לעיני כולם והובילו אותו אזוק כאחרון העבריינים".

לדברי חאג' יחיא, זו דוגמה ליד הקלה על ההדק של המשטרה שעוצרת אנשים לחינם. "היו יכולים לבדוק את גרסתו תוך דקה, אך במקום זאת השוטרים אטמו את אוזניהם והעדיפו להשאיר אותו במעצר חמישה ימים לצורך חקירה. השופטת בשיחת טלפון קצרצרה סיימה את החקירה שהמשטרה טענה שדורשת חמישה ימי מעצר".

ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה שעדיין מתנהלת בימים אלו וככל הנראה משטרת ישראל הייתה משחררת את החשוד שנעצר לאור צירוף נסיבות ייחודי, גם ללא החלטת בימ״ש. במהלך החקירה בוצעו מגוון פעולות חקירה במטרה להגיע לחקר האמת, לרבות בדיקתם של ממצאים פורנזיים מזירת העבירה. אמנם, חוקרי המשטרה איתרו במקום טביעת אצבע של האיש בחלקו הפנימי של רהיט בבית בו התרחש אירוע ההתפרצות והגניבה ועל כן נדרש להבהיר את מיקומו בזירה".

"החשוד נעצר מיד עם שובו לארץ ביום שישי, ובכדי למצות את החקירה ולבצע את מכלול הפעולות הנדרשות בהקדם מבלי לפגוע בזכויותיו לאור המעצר בסופ״ש, פעלו חוקרי המשטרה על מנת להביאו בהקדם בפני בית המשפט לדיון בעניינו טרם חקירתו.  במהלך הדיון בבימ״ש, אומתה גרסתו של החשוד והוא שוחרר לאלתר- תוצאה שהייתה מושגת גם בחקירה במשטרה בלאו הכי, חקירה שהייתה צפויה להתקיים מיד לאחר הדיון בבימ״ש. משטרת ישראל תמשיך לחקור ביסודיות ובמקצועיות כל עבירה, ובפרט עבירות רכוש המטרידות ופוגעות באזרח הנורמטיבי, בכדי  להגיע לחקר האמת, למצות את הדין עם  החשודים ולהגן על רכושם של אזרחי ישראל באשר הם".