לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה היום (רביעי) תביעה, בה נטען כי פייסבוק מפרה את התחייבותה כלפי לקוחותיה בכך שהיא מאפשרת לראש הממשלה בנימין נתניהו לפרסם "פייק ניוז" דרך חשבון הפייסבוק שלו. התביעה, אותה הגיש עו"ד שחר בן מאיר, מתבססת על פוסט של נתניהו בו הוא שיתף כתבה ב"ישראל היום", הטוענת כי איראן מאשרת שהיא עובדת בשיתוף פעולה עם הקרנות של ג'ורג' סורוס. כתב חדשות 10 נדב איל הפריך לחלוטין את הכתבה וטען כי מדובר בתיאוריית קונספירציה אנטישמית איראנית.



לפני כמה חודשים הצהיר הבעלים של פייסבוק מארק צוקרברג בשימוע בסנאט האמריקאי כי החברה תפעל נגד הפצת חדשות מזויפות. מעבר לכך, בתנאי השימוש של פייסבוק נכתב כי החברה מתייחסת ברצינות "לאחריות לצמצום התפשטות החדשות המזויפות בפייסבוק... איננו מסירים חדשות מזויפות מפייסבוק, אך במקום זאת אנחנו מצמצמים באופן משמעותי את הפצתן, על ידי הצגתן במקום נמוך יותר באוסף החדשות".



בן מאיר פנה לפייסבוק בדרישה כי תצמצם משמעותית את הפצת הפוסטים של נתניהו בעקבות הפרסום השקרי לטענתו, אך הרשת החברתית בחרה שלא להגיב לפניותיו. כעת נמתין לראות אם בית המשפט סבור כי יש בהצהרת פייסבוק התחייבות כלפי הצרכנים ואם הם רשאים לתבוע את הרשת על הפרת ההתחייבות.



מלשכת ראש הממשלה נתניהו ומרשת הפייסבוק לא נמסרה תגובה.