הוריה של שוטרת מג"ב רס"ר הדס מלכא ז"ל, שנרצחה בפיגוע בירושלים, פנו הבוקר (שני) במכתב לבית המשפט בו ביקשו שלא להורות על שחרורו של פלסטיני שהסיע את המחבל שרצח אותה. האני דארי ומוחמד חמדאן אשר הסיעו את המחבל שביצע את הפיגוע בבירה לפני כשנה וחצי, ואשר הורשעו בגרימת מוות ברשלנות ובהסעת שוהים בלתי חוקיים שלא כחוק, שוחררו בניכוי שליש ממאסרם. 
חמדאן, תושב השטחים, שוחרר כבר לפני מספר חודשים ללא ידיעת משפחת מלכא. הדבר נודע למשפחה רק לאחר שפנו אליהם לקבל את עמדתם לוועדת שחרורים אשר התקיימה היום בעניינו של המורשע הנוסף, האני דארי, אשר שוחרר על ידי השופטת זוהר דולב להימן. בדיון התנגדה הפרקליטות לשחרור המוקדם, אך השופטת קיבלה את עמדתו של האסיר והורתה על שחרורו. על ההחלטה ישנו עיכוב ביצוע, והפרקליטות שוקלת כעת לערר על ניכוי השליש.
דוד וגאולה מלכא, הוריה של הדס ז"ל, כתבו כי הם פונים לבית המשפט "בשל כוונתכם לדון בבקשה לניקוי שליש מקצובת הענישה של הסייענים למחבל האחראי לרציחתה של ביתנו היקרה הדס. מיותר לציין את הצער והכאב בו אנו נתונים מידי יום, ולאורך כל היום. פגיעה במשפחתנו בפרט ובמשפחות השכולות בכלל".

"וכן מסר לא רצוי ולא ראוי ללוחמים, לחיילים ולאזרחי המדינה. לדעתנו ולדעת רבים - פסק הדין, וקצובת הענישה היו קלים מידי - ולא ביטאו את הענישה הראויה לסיוע בטרור. לפיכך פסק הדין הסב ומסב לנו ולעוד רבים כאב וצער רב מתמשכים זאת בנוסף לכאב שבאובדן לא צפוי של ילד", כתבה המשפחה.

 משפחתה של הדס מלכא עם שוטרי מג"ב, ארכיון. צילום: אבשלום ששוני
משפחתה של הדס מלכא עם שוטרי מג"ב, ארכיון. צילום: אבשלום ששוני


"והנה - אנו שוב נאלצים לכאוב את עצם האפשרות להקלה בעונש - אשר מראש לא ביטא את חומרת העבירה. האפשרות להמתקת העונש המגוחך כשלעצמו הינה סטירת לחי לערכים ולעקרונות הראויים בחברה הישראלית. המסר מאפשרות זו למחבלים, למשפחותיהם ולסייעני הטרור הוא אחד: "תמשיכו בשלכם"", הוסיפה. בקשת משפחת מלכא כאמור אינה התקבלה על ידי השופטת זהר דולב, שבסופו של הדיון הורתה על שחרור האסיר. 

כזכור, מלכא ז"ל, תושבת עזר שבדרום, הותירה אחריה הורים, 2 אחים ו-3 אחיות. היא שירתה בקבע במג"ב אחרי שירות צבאי בחיל הים. היא נרצחה ביוני 2017 בפיגוע דקירה בשער שכם שבירושלים, אחרי שנאבקה במחבל. התוקף נורה למוות, שני מחבלים נוספים שאחד מהם היה חמוש בנשק חם מאולתר תקפו שוטרים וחוסלו מבלי שהצליחו לגרום לנפגעים מלבד שוטר אחד שנפצע באורח קל. ככל הנראה המחבל שהחזיק בנשק חם נתקל במעצור, מה שמנע אסון גדול יותר.