הסאגה סביב הוועדה המייעצת למינוי בכירים מסרבת להסתיים, אמש הודיע משרד ראש הממשלה כי הוועדה בראשות השופט אליעזר גולדברג התכנסה לראשונה בהרכבה החדש לאחר ששני החברים הקודמים בוועדה: רו"ח איריס שטרק ויעקב נגל התפטרו מתפקידם. אלא שכעת מתברר כי הוועדה התכנסה בניגוד להוראת בג"ץ.



כזכור, התנועה לטוהר המידות הגישה עתירה לבג"ץ נגד מינוי שטרק ונגל כחברי וועדה עקב קרבתם לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרים נוספים. בית המשפט העליון אפשר למדינה להשיב לעתירה טרם החלטת בית המשפט. ביום שני הגישה הפרקליטות תשובה בשם המדינה ובה נכתב כי שני חברי הוועדה שנגד מנויים הוגשה העתירה התפטרו ובמקומו מונו שני נציגים חדשים ולפיכך מבקשת המדינה לבטל את צו הביניים שעליו הורה בית המשפט שבפועל מונע את כינוס הוועדה למינוי בכירים עד להחלטת בית המשפט. כלומר, המדינה והפרקליטות היו מודעות לכך שההוראה היא כי לא ניתן לכנס את הוועדה עד להחלטת בג"ץ. על אף האיסור הזה, אמש כאמור, התכנסה הוועדה בהרכבה החדש ומשרד ראש הממשלה אף הוציא הודעה המבשרת על כך.





אם כך, נשאלת השאלה כיצד כונסה בכל זאת הוועדה? התשובה לכך הגיעה הבוקר כשפרקליטות המדינה הגישה תשובה מעודכנת לבג"ץ ושם נכתב כי הסיבה היא "קצר בתקשורת בין הגורמים". כלומר, יו"ר הוועדה, השופט בדימוס גולדברג, החליט לכנס את הוועדה "תחת הבנה כי אין מניעה לעשות כן" וכי בכל מקרה הדיון היה "פרוצדורלי".



יחד עם זאת, נראה כי לא רק "קצר בתקשורת" הוא שהוביל לכינוס הוועדה בניגוד להוראת בג"ץ, אלא רצונה של הממשלה לאשר את המינויים שעומדים בקנה במהירות המרבית טרם יכריז ראש הממשלה על הבחירות. בין התפקידים שמחכים לאישור הוועדה הם המפכ"ל, הרמטכ"ל ונגיד בנק ישראל.



רמז לכך שלא רק "קצר בתקשורת" הוא שהביא לכינוס הוועדה בטרם עת ניתן לראות בהמשך התשובה המעודכנת שהגישה הפרקליטות הבוקר לבית המשפט, שם נכתב כי "בשים לב בקידום המינויים לתפקידים הבכירים שלעניינם הוקמה הוועדה, מבוקש כי החלטת בית המשפט הנכבד הנוגעת לבקשה לביטול צו הביניים תינתן בהקדם האפשרי".