פעוטה כבת שנה ממזרח ירושלים הובהלה במהלך הלילה (רביעי) לבית החולים הדסה הר צופים כשהיא במצב קשה. בבדיקה שנערכה לה על ידי הצוות הרפואי, עלה חשד להימצאותם של סמים מסוכנים מסוג קנאביס בגופה. נסיבות האירוע נבדקות, ובעקבות דיווח בית החולים עוכבו הוריה של התינוקת, תושבי מזרח ירושלים, לחקירה במשטרה. 



מבית החולים נמסר כי "אל חדר המיון ילדים הובאה בשעות הלילה תינוקת כשהיא שקועה ביותר ובהכרה מעורפלת. לאחר בדיקות שונות נמצא כי בגופה יש סם מסוג קנאביס בכמות גבוהה מאוד. ד"ר רבקה ברוקס, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ ילדים מסרה כי "הבוקר התינוקת נמצאת במצב טוב יותר אך עדיין לא חזרה לתפקוד רגיל. היא עצבנית ומטושטשת, מתעוררת לסירוגין". 

כזכור, לפני כשבוע עצרה המשטרה זוג הורים מירושלים בחשד להתעללות ופגיעה בבנם הפעוט ובילדיהם הנוספים, על ידי החדרת תרופות לגופם שלא לצורך וקבלת כספים במרמה מהביטוח הלאומי במשך שנים. החקירה החלה בתחילת חודש יוני, אז התקבל דיווח מהנהלת בית החולים "שערי צדק", לפיו בחודשיים האחרונים אושפז פעמיים פעוט כבן שנה וחצי, עקב פרכוסים בלתי נשלטים מהם סבל בביתו.

במהלך האשפוז, עלה החשד כי התינוק מקבל תרופה לגופו מגורם חיצוני שאינו בית החולים, והיא זו שגורמת לסימפטומים ולהחמרה במצבו הבריאותי. באשפוז השני הצטברו ראיות נסיבתיות נוספות שאוששו את החשדות, ובדיקות דם חוזרות הוכיחו קיום אינסולין מגורם חיצוני בדמו של הילד. לאחר מגוון פעולות חקירה שונות, עלה חשד כנגד אמו של הפעוט, שהיא זו שככל הנראה מחדירה לגופו את תרופת האינסולין ומביאה לדרדור במצבו הבריאותי ומעכבת את החלמתו. ב-3 ליולי עצרו חוקרי המשטרה את אם ואב המשפחה, תושבי ירושלים בשנות ה-30 לחייהם, בחשד ל'התעללות בקטין חסר ישע על ידי אחראי', תקיפה הגורמת חבלה של ממש וקבלת דבר במרמה.
מהחקירה עלה כי לאורך השנים האחרונות קיבלו הזוג מביטוח לאומי קצבה שעומדת על כ-800 אלף שקלים, על ידי כך שיצרו מצג שווא לפיו ילדיהם חולי בסכרת. בחוות דעת רפואית שנערכה באשר למצבם הבריאותי של הילדים, התברר שאף אחד מהם אינו חולה במחלה ולכן לא נזקק לטיפול באמצעות אינסולין. עוד עלה החשד כי האב והאם תקפו באלימות במספר מקרים את ילדיהם באמצעים שונים. בית המשפט שחרר את אב המשפחה בתנאים מגבילים, אולם האם עדיין נמצאת במעצר.