פיגוע דקירה בתל אביב סמוך לגשר מעריב. צעיר פלסטיני חמוש בסכין דקר היום נוסעים בקו אוטובוס 40, שעשה את דרכו מבת ים לתל אביב. ארבעה פצועים באורח קשה, מתוכם שניים בסכנת חיים. בנוסף, ישנם שלושה פצועים בינוני ועוד שניים במצב קל. בנוסף, ישנם 12 נפגעי חרדה. הפיגוע התרחש ברחוב יצחק שדה פינת מנחם בגין. נהג האוטובוס, הרצל ביטון, נפצע באורח קשה.


חוקרי מז"פ בזירת הפיגוע באוטובוס

פרופ' פיני הלפרין, מנהל מיון איכילוב אמר: "קיבלנו 6 פצועים מהאירוע של הבוקר- 3 במצב קשה, אחת מתוכם הגיעה במצב קשה מאוד והתייצבה. אחד מהם בינתיים סיים בדיקות וירד לחדר ניתוח כי נמצא דימום. אחד מהפצועים נפצע בינוני, פציעת צוואר, סיימנו את הבדיקות וכרגע נראה שהוא יציב, ושניים במצב קל עם פציעות בידיים. כל אחד מהם נפגע מדקירה אחת או שתיים לכל היותר, הדקירות עמוקות מאוד"


עוד אמר: "לפחות לשניים מהפצועים עדיין נשקפת סכנה משום שהם סובלים מפגיעות חזה ובטן, שיכולות לדמם וקשה מאוד לעצור את הדימומים האלה אלא בחדר ניתוח, כאשר אנחנו נאלצים לפעמים לנתח אותם ניתוחים גדולים - אחרי הניתוח נדע הרבה יותר.  לא ראינו פציעות הגנתיות שאנחנו רגילים לראות בידיים, כמו חבלות. לא שאלנו שאלות מהסוג הזה אבל סביר להניח שהפציעות היו מהירות ואנשים לא הספיקו להתגונן. סביר להניח שבאמת המחבל ניסה מאוד להרוג כי הפציעות בודדות, מאוד עמוקות - כנראה מסכין גדולה, ומישהו חשב היטב מה הוא הולך לעשות ותכנן להרוג כמה שיותר אנשים".

במערכת הפוליטית מגנים את הפיגוע: "נילחם בטרור ללא רחמים"


המחבל נורה על ידי לוחמי יחידת נחשון ומצבו בינוני. על פי הדיווחים, בתחילה הוא הצליח לברוח ולאחר מכן התנהל אחריו מרדף. צומת מנחם בגין - יצחק שדה נחסם לתנועה.


הסכין שבה השתמש המחבל



ארגון חמאס לא לקח אחריות על האירוע, אך הוציא הודעה לפיה: "מדובר בפעולה הירואית ואמיצה נגד הציונים בתל אביב".




זירת הפיגוע בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני



עד ראייה שהיה באוטובוס סיפר לרשת ב': "המחבל התחיל פתאום לדקור אנשים באוטובוס. לא הבנתי מה קרה. כולן רצו לכיוון החלק האחורי של האוטבוס, המחבל היה חצי מטר ממני ואז הבנתי מה קורה. הנהג לא הספיק לפתוח את הדלתות בזמן. ברגע שפתחו את הדלתות כולם רצו החוצה ואני רצתי וקיבלתי מכה חזקה. מיד אחרי שיצאנו מהאוטובוס אני רואה שוטרים עם M-16. נפלתי ואני מרגיש כאבים".



פראמדיק מגן דוד אדום שנכח בזירה אמר: "פינינו באמצעות ניידות כעשרה נפגעים, מחציתם בינוני, שניים מהם מוגדרים כקשה, כולם עם דקירות במקומות שונים בגוף".




צוותי מגן דוד אדום מגיעים לזירת האירוע. צילום אבשלום ששוני



פאראמדיק מד"א, שי פנחס, שהגיע ראשון לזירה מתחת לגשר מעריב מספר: "ראינו אוטובוס עומד וסביבו המולה גדולה. פצועים התהלכו, חלקם מחוץ לאוטבוס ו- 2 היו בתוך אוטובוס. כולם היו בהכרה מלאה, עם פצעי דקירה בחזה ובגפיים, ערכנו לפצועים מיון ראשוני, טיפלנו בהם בשטח ופינינו אותם לבתי החולים כשהם במצב בינוני וקל".
 

חוקרי משטרה על האוטובוס בו בוצע הפיגוע. צילום: אבשלום ששוני

אהרון קליין מתנדב איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה מסר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בנהג האוטובוס ושני נוסעים שהיו בקדמת האוטובוס ונדקרו בפלג גוף עליון, כמו כן מספר נפגעים נוספים סבלו מפציעות, חתכים, וחרדה, בסיוע מתנדבים נוספים של איחוד הצלה הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני עד להגעת האמבולנסים שפינו את מרביתם לבתי החולים, כלל הנפגעים היו בהכרה מלאה, כוחות משטרה הגיעו במהירות למקום לבדיקת נסיבות האירוע, כשהגעתי לזירה אמרו לי הנוסעים כי מחבל שדקר אותם נמלט לעבר מוסך סמוך". 


פנים האוטובוס. צילום: אבשלום ששוני