הותר לפרסום כי המחבל שביצע את פיגוע הדקירה הבוקר (רביעי) בצומת מעריב בתל אביב הוא חמזה מחמד חסן מטרוק , בן 22 (יליד 92')  מטול כרם. 



מטרוק הגיע לשטחי ישראל כשוהה בלתי חוקי. הוא לא נעצר מעולם וביצע את הדקירה עם סכין שקנה בטול כרם. עקב כך, הוא צפוי להישפט בפני בית דין צבאי. הוא נעצר על ידי לוחמים מיחידת נחשון שהיו באיזור והצליחו לנטרל אותו.



בחקירתו הסביר מטרוך "ביצעתי את הפיגוע על רקע מבצע ׳צוק איתן׳, האירועים בהר הבית וצפייה בתכנים איסלאמיים קיצוניים בהם שודרו התבטאויות בשבח 'ההגעה לגן עדן'". לדבריו, בחר לממש זאת על ידי ביצוע פיגוע. הדוקר הועבר לבית חולים לטיפול ולהמשך חקירת שב״כ.



בתוך כך, ארגון ״ועדות ההתנגדות״ הפלסטיני בירך על הפיגוע בתל אביב. ״מדובר בתגובה טבעית לפשעי הכיבוש נגד העם הפלסטיני, אדמתו והמקומות הקדושים לו, האחרון בהם נפילתם של שני אזרחים פלסטינים סאמי ג׳עאר וסאמי זיאדנה בעיר רהט, בנגב הכבוש והזועם״.

הארגון הוסיף, כי ״ההתנגדות לא תיפסק ומי שחושב שהעם שלנו יקבל את העוול ואינו מגיב, משלה את עצמו. פעולות הג׳יהאד תימשכנה בעומק הכיבוש, ומהפכת העם תימשך עד להחזרת כל זכויותינו״. מוסא אבו מרזוק, בכיר החמאס, אמר כי ״הפיגוע בתל אביב הוא תגובה טבעית לעם תחת כיבוש. אין טרור יותר מכיבוש עם, וגזילת אדמתו, חירותו וכבודו״.