הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ ביטל הערב (רביעי) את נסיעתו המתוכננת לכנס באירופה בעקבות המתיחות הביטחונית.



הערב דווח על חשש לאירוע בטחוני בגבול הצפון, ורכס נפתלי בכביש הצפון נחסם לתנועה. כמו כן כיתות כוננות הוקפצו ותושבים מהיישובים אביבים ודובב סיפרו כי הונחו להישאר בבתים בשל  חשש מחדירת מחבלים ודיווחו על רעש מסוקים ששמעו. לאחר זמן קצר האירוע הסתיים לאחר שסריקות של הצבא לא העלו ממצאים לחדירת מחבלים. 



אתמול בשעות הערב נסגר לתנועה כביש הצפון הישן בקטע שבין מושב אביבים למושב דוב"ב בשל קרבתו לגבול לבנון. במקביל, חקלאים מהמושבים הסמוכים אמרו כי נאסר עליהם להתקרב לשטחים הסמוכים לגדר. בצבא ציינו בנוגע לכביש שנסגר כי הוא כמעט אינו בשימוש ורק תושבי האזור נוסעים בו. עוד נאמר כי התנועה המשמעותית באזור זה עוברת בכביש החדש. במקביל נסגר גם כביש סמוך למושב זרעית.

אמש התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס על מנת לדון בהשלכות הימים האחרונים, מאז יוחסה לישראל תקיפה באיזור דרום קונייטרה, שם נהרגו 12 בני אדם, שישה אנשי חיזבאללה, ביניהם ג'יהאד מורנייה ושישה איראנים, ביניהם הגנרל אל הדאדי. בישיבה דנו השרים בעיבוי הכוחות בצפון הארץ והמשך התגובה גם לצורך הרתעה.



בתוך כך, החליטו כוחות הביטחון לסגור את כביש ה"צפון הישן" בין דובב לאביבים ובין מזרעית לשתולה עקב קירבה לגבול ונקיטת זהירות. תושבים בצפון מספרים על תנועה ערה בשמיים 



תושבים במטולה דיווחו על קולות ירי של שיירה לבנונית באזור הגבול

גם ביממה האחרונה ממשיכים בגבול הצפון לשמור על שגרת אימונים. למרות המתיחות הרבה, גרף האימונים של צה"ל לא משתנה וגדודים שהחלו תרגולים על הגבול ממשיכים. 
לאחר שאמש פרס הצבא סוללות כיפת ברזל, נפרסו סוללות נוספות גם בצפון. גם במוצבים על הגבול רמת הכוננות עלתה מחשש לפיגוע נקמה באחד מהם. במהלך היום תוגבר הגבול בעשרות כלים כבדים, נגמשים וטנקים. חיילים שהיו בבית בחופשות הוחזרו ליחידות וחופשות שתוכננו לשבועות הקרובים בוטלו. 

החשש הגדול במערכת הביטחון הוא מפיגוע נקמה על הגבול כנגד חיילים במוצבים על הגבול או נגד סיור ביטחון שוטף של צה"ל על הגדר. גם עבודות ההנדסה שתוכננו לתקופה הקרובה על גדר הגבול בוטלו מחשש לפגיעה בכוחות.