הרמטכ"ל בני גנץ אמר היום (שישי) במהלך סיור שעשה בגבול הצפון עקב המתיחות בימים האחרונים: "בצה"ל עוקבים אחרי המתרחש מאוד ערוכים ודרוכים לכל פעולה במטרה שהציבור יחיה את שגרת חיו הנכונה".


עוד הוסיף גנץ והתייחסת לתגובה אפשרית של חזבאללה אל חיסולו של ג'יהאם מורנייה בשבוע שעבר: "הצפון שקט חזק איתן צהל מוכן לכל משימה שתתפתח נפעל לשיקול דעת מצד אחד בנחישות ובעוצמה הנדרשת מצד שני"

אתמול (חמישי) נודע כי לקראת סוף השבוע ולאחר שהתקיימה הערכת מצב במערכת הביטחון, החליטו בצה"ל להמשיך ולתגבר את הכוחות ביישובי הגבול הצפון גם במהלך היום (חמישי). בכבישי הצפון תורגש תנועה ערה, בין השאר בשל שיירות של כלים כבדים העושות דרכם צפונה. בצה"ל הוחלט לתגבר גם את יישובי קו הגבול בחיילים ובכוחות נוספים.



במהלך הימים האחרונים הרחיק הצבא את החקלאים ואת הנוסעים בכבישי קו הגבול מן הגדר מחשש לחיכוך ומתוך נקיטת זהירות. כמו כן, החליטו בצה"ל על עוצר יציאות לחלק גדול מן היחידות כדי לשמור על הכוננות. חיילי מילואים קיבלו במהלך היום שיחות, חלקן מוקלטות וחלקן מפקידות הקישור ובהן נאמר להם לעדכן את מיקומם בימים הקרובים, גם אם הם נוסעים לחופשות מחוץ לבית. 

"קיבלתי שיחה שבה נאמר לי שאני נמצא בכוננות 48 שעות", סיפר אחד מחיילי המילואים המשרת בגדוד בגבול הצפון. "נאמר לי לעדכן את משרד הקישור איפה אני נמצא ושאלו אותי אם אני דתי, שאני אשאיר את הטלפון זמין בשבת" הוא סיפר. השיחה שקיבל אותו חייל מילואים מתחברת להחלטה של הצבא לצמצם טווחים של כוננויות. לצד זה הוחלט גם על סיור מוגבר של ספינות טילים ליד אתרים אסטרטגים שנמצאים בים, ובכלל זה אסדות הגז. 

מוקדם יותר השבוע ביטל הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ את נסיעתו המתוכננת לכנס באירופה, בעקבות המתיחות הביטחונית.  קודם לכן, דווח על חשש לאירוע בטחוני בגבול הצפון, ורכס נפתלי בכביש הצפון נחסם לתנועה.
כמו כן, כיתות כוננות הוקפצו ותושבים מהיישובים אביבים ודובב סיפרו כי הונחו להישאר בבתים בשל חשש מחדירת מחבלים ודיווחו על רעש מסוקים ששמעו. לאחר זמן קצר האירוע הסתיים לאחר שסריקות של הצבא לא העלו ממצאים לחדירת מחבלים.