כתב אישום שהוגש השבוע לבית הדין הצבאי נגד הקטין בן ה-16 ושותפו מחמד בדואן, שחשודים כי ביצעו את הפיגוע בו נפצעה הילדה איילת שפירא בצורה קשה, חושף כי השניים ניסו בעבר לרצוח את אימה של איילה, רות, בפיגוע שלא צלח. 

כתב האישום מייחס לשניים מספר אישומים, כשהמרכזיים שבהם ניסיון גרימת מותם בכוונה של בני משפחת שפירא. מכתב האישום עולה כי כבר חודש לפני הפיגוע, ב-9 בנובמבר 2014, הכינו השניים בקבוק תבערה וירדו מכפרם לעבר הכביש המחבר בין ההתיישבות "מעלה שומרון" ו"אל מתן" במטרה לבצע פיגוע רצחני.

בשל תנועתם הערה של רכבים ישראליים במקום. בהגיעם ליעד, הם התמקמו על גבעה המרוחקת מטרים ספורים מהכביש והמתינו לרגע המתאים לביצוע הפיגוע. כשחלף רכב ישראלי בו נסעה רות שפירא, הצית מחמד את בקבוק התבערה שהיה ברשותו והשליכו לעבר הרכב בו נסעה רות. במקביל יידה הקטין אבנים לעבר הרכב כדי להסיט את תשומת לב הנהגת.

כתוצאה מכך, פגע בקבוק התבערה במכסה המנוע של הרכב, ולמרבה המזל המשיך במעופו לעבר הכביש והתפוצץ, בעוד האבנים שנזרקו על ידי הקטין ניפצו את שמשות הרכב. כאמור במקרה הזה מדובר בפיגוע שלא צלח וממנו יצאה האם רות במזל ללא פגע. 
בהמשך כתב האישום מתואר כי "לאור כישלון הפיגוע, גמלה בליבם של הנאשמים ההחלטה לבצע פיגוע נוסף. על כן, חודש וחצי לאחר מכן, שבו לאותו מקום כשבאמתחתם בקבוק תבערה. בהגיעם ליעדם הבחינו השניים ברכב, בו נסעו בני הזוג שפירא וביתם בת ה-11.5, הצית מחמד את בקבוק התבערה והשליכו לעבר הרכב".

הפעם הצליח הבקבוק לנפץ את חלון הרכב ולהישבר על גופה של איילה. אז אחזה האש בתוככי הרכב ובנוסעיה. זמן מה לאחר מכן הובהלה ביתם של בני הזוג שפירא לבית החולים כשהיא סובלת מכוויות בדרגה 3 בשלושים אחוז משטח גופה והמוגדרה במצב קשה.
כתב האישום מסביר את הליך החקירה שעברו השניים בשב"כ ומעלה תהייה מדוע לאחר הניסיון הראשון מערכת הביטחון לא הצליחה לעצור אותם, אולם לאחר שהנערה נפגעה באורח קשה, כבר באותו הלילה מערכת הביטחון הביאה למעצרם של השניים לאחר פשיטה בכפר. אין ספק כי אילו הושקעו אותם המשאבים ביום שלאחר הניסיון הראשון, הפיגוע הנורא בו נפצעה איילה ואביה היה נמנע.