״על הדחתנו מהיחידה למדנו בשעות האחרונות מאמצעי התקשורת", כך מגיבים הערב (שני) 43 חיילי יחידת 8200 שהודחו הבוקר מהיחידה הסודית לאחר שחתמו על מכתב הסרבנות. "איש מאתנו עדיין לא קיבל פנייה כלשהי מהיחידה או מהצבא. לצערנו אנו רואים שהיחידה בוחרת להתמודד עם הטענות שהעלנו על ידי סילוקנו, כאילו הדברים הקשים ייעלמו יחד אתנו. העדויות שהתפרסמו אינן שמועות, אלה עדויות שלנו, עדויות ממקור ראשון על פעולות שהיו חלק משגרת השירות שלנו, חיילים ששירתו והאמינו ביחידה", מספרים המודחים.



43 החיילים ממשיכים את הקו בו נקטו במכתבם לראש הממשלה ולצמרת הביטחון של ישראל. "תפקידה של 8200 חורג מהגנה עצמית, וחורג משמירה על בטחון המדינה בלבד. בין השאר, תפקידה של 8200 הוא שימורו של משטר צבאי ולא דמוקרטי על מליוני פלסטינים. מפקד היחידה ודובר צה"ל לא מכחישים שצרכיו המודיעיניים של השלטון הצבאי בשטחים כוללים עתה איסוף מידע על חפים מפשע ללא שום מגבלה עקרונית וסחיטה של אנשים בלתי מעורבים על סמך מידע רפואי ונטיות מיניות", אומרים המודחים.


 


המודחים מגיבים על ציטוטים שקראו באינטרנט מתוך המכתב ואומרים "אכן, כפי שאומר מפקד היחידה, ישנו קו עדין המפריד בין פוליטיקה לצבא: אך המשימות הללו, ולא המכתב שלנו, הן שהופכות את השירות הצבאי לפוליטי".



מוקדם יותר הגיב דובר צה"ל להחלטה: "יחידה 8200 פועלת מיום הקמתה לאיסוף מודיעין המאפשר לצה"ל וגופי הביטחון למלא את משימותיהם, ומסייע מידי יום להגנה על אזרחי מדינת ישראל. בכל מקרה בו חייל או מפקד מעלה ספק ערכי או מוסרי באשר למילוי תפקידו או משימותיו, עליו לפנות למפקדיו וכל פנייה תיבחן ותענה. בצה"ל אין מקום לסרבנות, ואנו רואים בחומרה את ניצול השירות הצבאי להבעת עמדה פוליטית. באשר למקרה המדובר, לאור התנהלותם של אנשי המילואים אשר אינה תואמת את המצופה מהם, הוחלט להפסיק שירותם במילואים ביחידה".