במערכת הפוליטית הגיבו היום (שלישי) כמובן בגיבוי מקיר לצה"ל לאחר התקרית הבטחונית בה זוהו  שתי נפילות של רקטות בצפון רמת הגולן. יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג התייחס לאירוע ואמר: "אני סומך על צה"ל ומערכת הביטחון ומחזק את תושבי הצפון למודי הקושי"
 
עם זאת, במפגש עם סטודנטים במכללת "ספיר" התייחס יו"ר המחנה הציוני גם למצב הבטחוני הכללי ועקץ את ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו נמצאים באיזור ששואל את עצמו האם יהיה סיבוב נוסף. בתקופת נתניהו חלה היחלשות אמיתית של תחושת הביטחון האישי. אחד הנושאים שיעמדו מול עיניי תהיה להחזיר את אותה תחושת ביטחון המגיעה לכולנו- בירושלים, בתל אביב, בעוטף עזה וברמת הגולן"
 
יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הגיבה גם היא להתחממות בגבול הצפון: "ליבי עם תושבי הצפון שחיים במתח בלתי נסבל. ירי טילים לעבר אוכלוסיה אזרחית הוא בלתי נסבל ולישראל יש הזכות והחובה בלהגן על אזרחיה. אני קוראת לראש הממשלה נתניהו להימנע מלעשות צעדים שיחממו את הגזרה ולפעול להרגעת הרוחות כדי למנוע שפיכות דמים". 
 
גם גלאון עקצה את רה"מ וטענה כי הוא כשל בתחום הזה: "בשנים האחרונות נתניהו נכשל לספק ביטחון לאזרחי ישראל. אני מאמינה שבעוד חודשיים הוא וממשלתו יהפכו להיסטוריה ונוכל להחליף את דרך הקיפאון והבידוד הבינלאומי בדרך שמייצרת אופק מדיני, שיתוף פעולה איזורי ותקווה לאזרחי ישראל". 
 


גם תושבי לבנון יסבלו. פינוי המטיילים מהחרמון. צילום: שרהלה סגל קו האופק 

סגן שר הביטחון לשעבר  ח"כ דני דנון (הליכוד) הגיב גם הוא לירי הרקטות מסוריה: "אויבי ישראל לא יצאו לפגרת בחירות ועל ממשלת ישראל להגיב בנחישות ואחריות כנגד כל מי שפוגע בביטחון מדינת ישראל. יש להתעלם מקולות הרקע ולפעול אך ורק מתוך מחויבות לביטחון אזרחי מדינת ישראל". 
 
רגב: "גם תושבי לבנון יסבלו"

גם ח"כ מירי רגב הגיבה לנפילת הקטיושה ואיימה: ״תגובת צה״ל לירי הרקטה לשטח ישראל היא התגובה הנכונה. כל עוד תושבי הצפון יסבלו מירי קטיושות ורקטות, תושבי לבנון יסבלו גם הם. אני סומכת על ראש הממשלה, שר הבטחון והרמטכ״ל שיתנו מענה ראוי לביטחונם של תושבי הצפון".
בצהריים נשמעו אזעקות באזור הצפון.וזוהו שתי נפילות בצפון רמת הגולן, בקלע ובחרמון. בעקבות האירועים, פונה אתר החרמון, על אלף מבקריו, על פי הוראת צה"ל. צה"ל השיב בירי מאסיבי של עשרות פגזים וטילים לעבר מקורות הירי, וזוהתה פגיעה באותם המקורות בצד הסורי. האזעקה הופעלה ביישובים אודם, אל רום, בוקעתא, מג'דל שמס, מסעדה, נווה אטי"ב, נמרוד ועין קנייא. 

הנחית פיקוד העורף שניתנה לישובים בהם נשמעה אזעקה, היא כי ניתן לצאת ממרחבים מוגנים אך לשהות בקרבתם. מוסדות חינוך מחוץ לגולן פועלים להשבת התלמידים לבתים.  צירי התנועה עדיין סגורים.  החקלאים בשטחים מזרחית לציר 98 בצפון הגולן הונחו להפסיק את העבודה ולצאת מהשטחים.


נחסמו צירי תנועה בצומת מפל סער, צומת מחניים וצומת ווסט ע"מ למנוע תנועת כלי רכב צפונה. ילדי בית ספר "אביטל" בגולן שוחררו הביתה בשעה 12:40. עוד נמסר, כי ילדים שמנצאים בבית הספר לצורך חוגים הוכנסו לשטחים מוגנים. בשטח מתבצעות סריקות.