האזעקה שנשמעה היום (שלישי) ברחבי רמת הגולן, ולאחריה נפילת שתי רקטות בשטח ישראל, לא הפתיעה את כוחות הביטחון שכבר צפו כי תיתכן תגובה על הפעילות שמיוחסת לישראל בלבנון בשבוע שעבר, בו נהרגו שישה אנשי חיזבאללה ושישה חיילים איראניים. 

למרות זאת, בצבא לא לקחו סיכון וביקשו מהתושבים להישאר בחדרים המוגנים. רק לאחר מספר שעות הודיעו כוחות הביטחון על חזרה לשגרה מבחינת התושבים. אתר החרמון, אשר פונה, נסגר עד להודעה חדשה ובינתיים יישאר כך.
לגבי התקרית עצמה, בצה"ל מעריכים שהירי לכיוון שטח ישראל נורה מכיוון הצבא הסורי. וההערכה היא כי בירי השתתפו גם פעילי חיזבאללה, אשר רוצים לנסות ולגבות מחיר. צה"ל הגיב בירי של 20 פגזי תותחי 155 מילימטר שנורו ע"י חיילי גדוד קרן. עפ"י דיווחים פלסטיניים, לסורים ישנם ככל הנראה שני הרוגים ושני פצועים מהתקרית.

גורם ביטחוני בכיר מסר ל"מעריב אונליין" כי "האירוע חמור מאוד. מדינה ריבונית פינתה אתר תיירות שלה. אנחנו לא נעבור על האירוע בשקט. מבחינתנו חיזבאללה אחראי לאירוע וגם המדינות הריבוניות, סוריה ולבנון שנותנות חסות זו אחריות של המדינות. אנחנו בוחנים את הדברים שוקלים תגובה".
לדבריו "הכוננות גבוהה ממילא"

 
דובר צה"ל מסר כי זוהו שתי נפילות בצפון רמת הגולן וכי צה"ל השיב בירי מאסיבי של עשרות פגזים וטילים לעבר מקורות הירי. כמו כן אישר כי זוהתה פגיעה באותם המקורות בצד הסורי. האזעקה הופעלה ביישובים אודם, אל רום, בוקעתא, מג'דל שמס, מסעדה, נווה אטי"ב, נמרוד ועין קנייא. 

"מקווים שלא נהיה חשופים לירי ופיגועים"

אלי מלכה, ראש מועצה אזורית גולן אמר: "עקב השינוי במצב הביטחוני לאורך הגבול עם סוריה ובשל התגברות האפשרות לירי ולתגובה של ארגון חיזבאללה וגורמים אחרים, נערכה המועצה והגבירה את המוכנות, העירנות והדריכות".   
"מרכז ההפעלה של המועצה ניהל את האירוע מול הישובים הרלוונטיים בצפון הגולן, מוסדות החינוך, הסעות התלמידים והתחבורה הציבורית. לאחר שעה וחצי הוחזרו כל ישובי הגולן לשגרה מלאה. התושבים בארבעת הישובים בהם נשמעה אזעקה התנהלו בצורה רגועה ומסודרת ונשמעו להוראות הביטחון". 
"אנו מקווים כי השקט יישמר, אך מודעים לכך שהמציאות המשתנה מעבר לגבול, התמקמות של ארגונים אסלאמיים קיצוניים והרצון של חיזבאללה לפתוח חזית חדשה משנים את המצב האסטרטגי בגולן. אני מקווה שצה"ל וממשלת ישראל לא יאפשרו פתיחת חזית חדשה ממזרח שבה אזרחים וישובים יהיו חשופים לירי תלול מסלול ופיגועים אחרים".