שוב לא שקט בגבול הצפון.



בפעם השנייה ביממה האחרונה הופעלה הלילה (בין שלישי לרביעי) אזעקה ברמת הגולן, ונשמעה באודם, אל-רום, בוקעתא, מג'דל שמס, מסעדה, נווה אטי"ב, נמרוד, עין קנייא. 



מצה"ל נמסר כי לא אותרו נפילות בשטח ישראל, וכמו כן נודע כי כוחות הביטחון מגבירים את הכוננות בצפון, והתושבים התבקשו להיות קשובים להנחיות שיפורסמו מחר בבוקר.



בתגובה לירי שבוצע, תקף צה"ל מטרות ארטילריה השייכות לצבא סוריה. מצה"ל נמסר כי "ירי זה היווה הפרה בוטה של ריבונות מדינת ישראל. צה"ל רואה במשטר הסורי כאחראי לנעשה בשטחו, ויפעל בכל זמן ובכל דרך שיראה לנכון כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל".



במהלך היום: אזעקה בגולן, אתר החרמון פונה



המתיחות בגבול הצפון הגיעה היום לשיא עם הישמע אזעקות בצפון רמת הגולן ובאתר החרמון בשעות הצהריים. חיזבאללה והסורים ירו מתוך שטח שבשליטת אסד 4 רקטות לעבר ישראל רק שתיים מהן נפלו בתוך ישראל האחת באתר החרמון והשנייה באחד היישובים. 

מיד לאחר הפעלת האזעקות יצאו כוחות של הצבא לסריקות ומצאו את הרקטות שנורו לעבר ישראל. מדובר ברקטות 107 מ"מ שנורו במכוון. המתיחות בגבול הביאה את הצבא להורות למנהלי אתר החרמון לפנות את האתר ממבקריו, וכך בתוך דקות כאלף מבקרים עזבו את האתר. 

גדוד קרן של התותחנים הגיב מיד בירי מאסיבי של 20 פגזים לעבר מקורות הירי ודיווח אחרי דקות ספורות כי זוהתה פגיעה בצד השני. לצד זה לא ברור מה הנזק שנגרם בצד השני וכמה נפגעים היו שם. בישראל מקשיבים היטב לצד השני. בגבול הצפון מבינים היטב כי המציאות משתנה בצורה שאינה מוכרת להם מ-40 שנות השקט שידע הגולן.

"זו לא הנקמה שחיזבאללה התכוון לבצע"

במערכת הביטחון מדגישים כי הגזרה ערוכה להתמודד עם כל תרחיש ולצד זה מודים כי "הכדור נמצא בידיים של חיזבאללה, סוריה ולבנון והם אלו שיחלטו איך יראה העתיד בגזרה הצפונית בתקופה הקרובה".
 
הערכות במערכת הביטחון הם כי הכוננות הגבוהה שקיימת בצפון מאז החיסול המיוחס לישראל בסוריה תימשך עוד זמן רב. לצד זה בישראל לא ישלימו עם מצב בו מדינות ריבוניות כמו סוריה ולבנון יאפשרו להפעיל משטחן אירועים חמורים כדוגמא לאירוע שהתרחש היום בצהריים.
 
לצד זה, במערכת הביטחון עדיין מאמינים כי חיזבאללה לא רוצה להסלים את המצב ולפתוח חזית רחבה מול ישראל, אולם אין ספק כי מה שקרה אתמול זו לא הנקמה שחיזבאללה התכוון לבצע על החיסול המיוחס לישראל.
 
השייח נעים קאסם, סגן מזכ"ל החיזבאללה אמר לערוץ לבנוני בתגובה לאירועים כי "חיזבאללה ימשיך לקיים את ההתנגדות שלו בנחישות רבה יותר, ויוסיף לשפר את כשירותו ולהצטייד, ויהיה תמיד מוכן לצאת לכל קרב שעשוי להתרחש בעתיד".