בצה"ל פתחו בתחקיר נסיבות האירוע שבו נפגעו שני כלי הרכב ונהרגו שני חיילים ונפצעו שבעה חיילים ואזרחים. בצה"ל שללו לחלוטין כי התוצאה הטראגית נובעת מכך כי הרכבים שנעו על הציר לא היו ממוגנים. 

גורם בכיר בצה"ל סיפר הערב כי באירוע, שהיה מתוכנן היטב על ידי החיזבאללה, נורו בין 5 ל-6 טילים. על שני הרכבים נורו חמישה טילים וייתכן כי אחד מהם פגע בבית בכפר ראג'ר הסמוך. "אירוע הירי הופנה לעבר מפקדים שהוקפצו הבוקר לתגבר את האזור וחזרו מסיור ללמידת השטח", מסביר הגורם. 
"האירוע התרחש 200 מטר צפונית לצומת הטנק בציר נסיעה משותף לרכבים צבאיים ואזרחים של אנשי ראג'ר. שני כלים נפגעו - האחד ג'יפ והשני רכב מסוג איסוזו די מאקס שבו ישבו שני ההרוגים, מפקד ונהגו". הגורם מסביר כי השניים נהרגו במקום מפגיעה ישירה. 

לדבריו, מתחקור ראשוני עולה כי הלוחמים ברכב השני הבינו מיד את גודל האירוע וירדו מן הג'יפ. ההחלטה "לפרוק" מן הרכב הצילה את חייהם משום ששניות לאחר מכן הרכב ספג טיל ישיר ונשרף כליל. הגורם מסביר כי מדובר בציר תנועה חשוף לחלוטין. "אין חומה בתוואי ומי שרוצה לירות טיל, קו הראיה מאפשר לו את זה". לדבריו הרכבים לא היו ממוגנים, אולם לאור סוג הנשק שנורה, עולה כי גם רכב ממוגן לא היה שורד את הפגיעה והתוצאה הייתה דומה. 
בהמשך לתחקור עולה כי בירי הפצמ"רים שצה"ל ירה לעבר דרום לבנון, נהרג ככל הנראה חייל או"ם מספרד. "צה"ל מצר על האירוע", אמר הגורם הבכיר, והוסיף כי תחקור האירוע עוד מתבצע.

באירוע נפגעו שבעה בני אדם נוספים באורח קל עד בינוני. חמישה פצועים פונו לבית החולים "זיו" בצפת -  ארבעה במצב קל ואחד במצב בינוני. הפצועים סובלים מפגיעות הדף, רסיסים ושברים. הם טופלו בחדר הטראומה ויישארו להשגחה. שני נפגעים נוספים פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה. ייתכן כי חלק מהנפגעים הם אזרחים.



דקות לאחר הפגיעה ברכבים נורו טילי מרגמה לעבר כפר רג'ר, כשאחת המרגמות פגעה בבית בכפר, באירוע הזה אין נפגעים. ירי המרגמות לעבר החרמון והר דב נמשך דקות ארוכות הוסר החשש לחטיפה. תושבי אזור עמק החולה וגזרת הר דב דיווחו על הדי פיצוצים וקולות ירי שנשמעו סמוך לשעה 11:20. על פי דיווח ברשת "רויטרס", צה"ל ירה שמונה פגזים נורו בתגובה ופגעו בדרום לבנון, קרוב לגבול. דקות לאחר האירוע, ארגון חיזבאללה לקח אחריות על התקיפות וטען כי הוא מצפה למלחמה.



בתגובה, הגיב צה"ל בירי לעבר מספר מטרות בדרום לבנון. על פי דיווח ברשת אל ג'זירה, חייל ספרדי של יוניפי"ל נהרג בעקבות הירי של צה"ל. דובר צה"ל, תת אלוף מוטי אלמוז ציין שבצה"ל רואים בחיזבאללה אחראי.

עוד אמר אלמוז: "הגבנו באש למספר מטרות וזו לא תהיה התגובה האחרונה של צה"ל". על פי דיווחים בכלי תקשורת לבנוניים, היו חילופי אש בין צה"ל לחיזבאללה, צה"ל תקף באינטנסיביות מוצבים ליד חוות שבעא. כלי תקשורת בלבנון אף דיווחו כי ספינות חיל הים של צה"ל הגיעו לדרום לבנון.