קולות הבכי והשבר פילחו את השקט בהר הרצל בירושלים בשעה שאחד מהרוגי התקרית אמש בהר דב, רב סרן יוחאי קלנגל הובא היום (חמישי) למנוחת עולמים, כשאלפי בני אדם מלווים אותו.



קלנגל ז"ל, מהר גילה, שימש כמפקד פלוגה בגדוד צבר והגיע ביחד עם חייליו לחזק את גבול הצפון בעקבות האירועים האחרונים. אלפי בני אדם הגיעו לחלוק כבוד אחרון לקצין המוערך, שהורד אל הקבר לקול בכי קורע לב ומשמר כבוד צה"לי. ח"כ אלעזר שטרן, ח"כ אורית סטרוק והרבנים הראשיים של ירושלים הגיעו גם כן לבית העלמין.



סא"ל קובי בראל ספד ליוחאי ואמר: "תמיד הלכת חדור אמונה ובגבורה לבצע כל משימה. חייליך מעידים כי היית מנהיג ומפקד עליון. ראיתי את פקודיך הולכים אחריך בעיניים עצומות. אתמול נוצר איום חטפה ממשי וראיתי את חבריך שהיו מוכנים לעשות הכל כדי להגן בגופם עליך ועל מנת למנוע את חטיפתך".  



סא"ל לירן חג'בי, אשר שירת עם קלנגל בעבר אמר: "תמיד נלחמת בגבורה ובאומץ לב. ב'צוק איתן' היינו בפעילות ביום, ובלילה הגדוד היה מתארגן. רק ג'וחא היה הולך לעשות פטרולים. כזה היית".



אביו של יוחאי, יוסף, לא הסכים למתוח ביקורת על התנהלות הצבא: "השם נתן והשם לקח, יהיה שם השם מבורך. עלתה השאלה אם הרכב היה ממוגן או לא ואם היה אפשר למנוע את זה. התשובה היא לא. אנחנו מאמינים שכמו שאנחנו מברכים על הטוב, אנחנו מברכים על הרע".
אמו, מלכה, ספדה לו ואמרה: "כמה פחדתי מהדפיקה הזאת בדלת, והרגע הזה בא. החיים שלך מתהפכים. איך ילד שלי, איך זה קרה נשמה שלי, מלאך שלי. בעל ואבא למופת, אח תומך שכם". 
"היית פשוט אישיות מדהימה, מדביק את כולם בחיוך הקסום שלך. 'אל תדאגי אמא, הכל יהיה בסדר', אבל אני דאגתי. איך הלכת ילד שלי, גיבור שלי, עכשיו אתה גיבור של כל האומה. אני עדיין שומעת את הקול שלך אומר לי 'אמא, תדאגי לטלי'. איך נפרדים מילד כזה מדהים? איך בכלל נפרדים? איך אפשר להיפרד מילד? זה לא אנושי. תשמור עלינו מלמעלה".

 



אישתו של יוחאי ז"ל, טלי, על קברו הטרי של בעלה. צילום: מרק ישראל סלם


במהלך השנים בהם שירת, נחשב קלנגל ז"ל לקצין מוערך ואיכותי ואף קיבל אות הצטיינות מהרמטכ"ל ביום העצמאות האחרון. הוא הותיר אחריו אישה בהיריון וילדה בת שנה. אמש בשעות הערב אמר אחיו: "קיבלנו בשורה קשה ומרה על נפילתו של אחינו יוחאי, או כמו שאנחנו קראנו לו, ג'וחא, היה בן אדם ענק, מלח הארץ, קצין מוביל ולוחם".
 נתן, חברו של יוחאי שלמד איתו בתיכון "דרך האבות" באפרת, אמר: "אני לא מאמין שהוא איננו. הוא היה ילד טוב, בחור זהב. יוחאי היה מצחיק חברותי וחברתי מאוד בנאדם עם הרבה מרץ ורבאק בעיניים. בחור כארז ממש".

כזכור, השניים נהרגו לאחר שטילי נ"ט נורו לעבר השיירה בה נסעו סמוך לגבול עם לבנון. מחבלי חיזבאללה ארבו לרכב סיור של צה"ל והצליחו לפגוע בו. הרכבים, מסוג איסוזו די מקס וגי'פ נוסף, לא היו ממוגנים.