השב"כ התיר לפרסום הבוקר (חמישי) על הגשת כתב אישום נגד אמין אחמד צאלח צנובר, בן 24, תושב כפר יאסיף שבגליל המערבי, שנעצר בתחילת החודש לאחר שחזר מסוריה שם שהה מאז יולי 2014.

צנובר הודה בחקירתו בשב"כ כי יצא ביולי לטורקיה ומשם המשיך לסוריה במטרה להצטרף לארגונים הלוחמים כנגד משטרו של בשאר אסד. צנובר חצה את הגבול לסוריה והתייצב בבסיס של ארגון "אנאצר אל שאם", שם ניסה להתגייס לשורות הארגון.
עוד מסר בחקירתו כי שהה תקופה במטות הארגונים "ג'בהת אל נוסרה" ו"אנצאר אל -שאם", שם עבר אימונים צבאיים, שיעורים עיוניים ומעשיים, בין השאר בנשק, הכנת חומר נפץ למטענים ואימוני כושר גופני. כמו כן, הודה כי סייע לארגון במשימות שונות שהוטלו עליו.

מהשב"כ נמסר, כי "לאחר ששהה בסוריה כחצי שנה, החליט לחזור למשפחתו ושב על עקבותיו לטורקיה משם המשיך בטיסה לישראל. עם שובו לישראל נעצר בנתב"ג והועבר לחקירה".
ארגון "ג'בהת אל נוסרה" במסגרתו, בין השאר, התאמן צנובר, הינו ארגון טרור שהוכרז על ידי שר הביטחון כהתאחדות בלתי מותרת ופעילותו הוצאה מחוץ לחוק. הארגון הינו שלוחה של אל- קאעידה הרשמית בסוריה החל מיוני 2013 וחלק ממשנתו ויעדיו הינם פגיעה במדינת ישראל.
בשב"כ מדגישים כי התופעה של יציאת ערבים ישראלים לסוריה הינה תופעה חמורה ומסוכנת ביותר, שכן הזירה הסורית רוויה בפעילות של גורמים עוינים למדינת ישראל, בדגש על פעילי "ג'יהאד עולמי". "אותם ערבים ישראלים שיוצאים לזירה זו עוברים אימונים צבאיים ונחשפים לאידיאולוגיה ג'יהאדית קיצונית, וקיים חשש כי ינוצלו על ידי גורמי הטרור במדינה, הן לטובת ביצוע פעילות צבאית נגד מדינת ישראל והן כמקור להשגת מידע על יעדים בישראל", מדגיש גורם בשב"כ.
הבוקר הוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה, על ידי פרקליטות מחוז חיפה, כתב אישום נגד צנובר בגין עבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לביצוע פשע ויציאה שלא כדין ושיבוש הליכי משפט.