בתחקיר שפורסם היום (שבת) ב"וושינגטון פוסט" האמריקאי נחשפים פרטים חדשים על חיסולו של עימאד מורנייה, קצין המבצעים של חיזבאללה, שהיה אחראי ישיר לכמה מהפיגועים הקטלניים ביותר שביצע הארגון.



על פי התחקיר, ב-2 לפבואר 2008  צעד  עימאד מורנייה בשעת לילה שקטה בדמשק לאחר ארוחת ערב במסעדה בעיר. לא רחוק משם, קבוצה של אנשי CIA בבירה הסורית עקבו אחר תנועותיו. 
כשצעד מורנייה לרכב השטח שלו, התפוצצה פצצה שחוברה לצמיג האחורי שלו והחרידה בשובל אש את הרחוב. מורנייה נהרג במקום. מנגנון הפיצוץ הופעל בשלט רחוק על ידי סוכנים של המוסד, שהיו בקשר עם סוכני ה-CIA בדמשק. 

"ארה"ב עזרה לבנות את הפצצה", כך אמרו לעיתון בכירים אמריקאים לשעבר. יתרה מכך, האמריקאים בחנו את הפצצה במתקני ה-CIA בצפון קרוליינה על מנת להבטיח שתוצאות הפיצוץ לא יגרמו נזק נוסף מעבר להריגתו של מורנייה. " קרוב לוודאי שפוצצנו 25 פצצות  כדי להבטיח שנעשה זאת נכון", סיפר הבכיר לשעבר. 
 
שיתוף הפעולה המורכב וההדוק בין ארה"ב והמוסד הישראלי הצביע על חשיבות המטרה - אדם שהיה אחראי ישירות על כמה מההתקפות הנוראיות של חיזבאללה במהלך השנים - כולל פיצוץ שגרירות ארה"ב בבירות ופיצוץ בניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס, ארגנטינה. 
ארה"ב מעולם לא הודתה כי השתתפה בחיסולו של מורנייה, וחיזבאללה האשים בחיסול את ישראל. חמישה בכירי  מודיעין אמריקאיים לשעבר אישרו לעיתון את הפרטים על המעורבות האמריקאית במבצע,