בעקבות השלמת עבודת המטה בנושא דמי הקיום של חיילי החובה, ואישורה על ידי הרמטכ"ל ושר ‏הביטחון, החל מהיום עודכנו דמי הקיום של חיילי החובה.



לאחרונה הושלמה עבודת מטה בנושא ‏דמי הקיום של חיילי החובה, כאשר המלצותיה כללו עדכון נוסף של דמי הקיום לחיילי החובה ‏בצה"ל בשיעור של כ-25 אחוז וקביעה עקרונית כי דמי הקיום של חייל חובה לא יפחתו מדמי הקיום ‏בשירות הלאומי.



החל מהיום (ראשון) לוחם בצה"ל יקבל דמי קיום בסך של 1,076 שקלים וחחיל שמשרת ‏בעורף יקבל 540 שקלים בלבד. על-מנת לשמור על התעדוף המטכ"לי, עודכנו דמי הקיום של חיילי ‏תומכי הלחימה והלוחמים בשיעור זהה. ‏



רמ"ח פרט בא"כ, אל"ם גיל בן שאול הסביר את המהלך: "בחנו את הצורך של החיילים באמצעות מודל שמנהל ‏את כרטיסי האשראי. בדקנו כמה מוציא חייל חובה ועשינו ממוצע וכך הגענו לסכום שבסופו של ‏דבר המלצנו עליו". לדבריו "לא ניתן היה להעלות את השכר באופן שווה לכל החיילים בין היתר כי ‏מדובר בהוצאה כלכלית גבוהה מאוד שכל עלייה בשכר מצריכה הרבה מאוד כסף".‏

לוחם, אשר הרוויח עד עתה כ-863.20 שקלים לחודש, ירוויח מעתה 1076.70 שקלים, תומכי גדודי לחימה יכניסו לכיסם כ-628.10 שקלים, 783.50 שקלים. חייל אשר משרת בעורף יקבל כ-540 שקלים במקום 443 ש"ח.