הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, מעניק הערב (שני) אותות כבוד לעשרות אנשי קבע וחיילים סדירים ומילואמניקים, שלקחו חלק במצבע צוק איתן, שהתקיים לפני חמישה חודשים. 

עוד לפני הטקס, אמר סגן איתן פונד, שקיבל את עיטור העוז על ריצתו למנהרה אחר הדר גולדין ז"ל: "אני נורא מתרגש. יש רגשות מעורבים. זה לא אירוע פשוט אבל זו גאווה גדולה. אנחנו זוכרים את חברינו שנפלו ואת כל המשפחות השכולות".

פונד אמר על האירוע שבגינו קיבל את העיטור: "לא חשבתי יותר מידי. זה כמו תרגולת. זה משהו שאנחנו מתרגלים כל הזמן. קשה לקבל צל"ש על אירוע כה קשה. קשה לי עם זה עכשיו. כל מעמד הצל"שים הוא לא בשבילי, הוא בשביל כולנו. זה לא משהו אישי. זה שייך לכולם".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר בטקס: "פעלתם בקור רוח ובאומץ, בתבונה ובתושייה, תוך הפגנת מנהיגות וחירוף הנפש. ‏יודעים כי אתם עלולים לשלם בחייכם על מעשיכם, אך נכונים להוסיף ולהגן בגופכם ‏על חבריכם ועל אזרחי מדינת ישראל שלא על מנת לזכות בעיטור או אות. חיילים ‏וחיילות, וגם יחידות שלמות אשר משאביהן ויכולותיהן המיוחדות הוקדשו למערכה".‏
 
רגע לפני שהחל הטקס המרגש בבסיס פלמחים ובו יעניק הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ את עיטורי המופת והציון לשבח ללוחמי צוק איתן, אישר הבוקר (שני) מפקד פיקוד הדרום, אלוף שלמה (סמי) תורג'מן, הענקת צל"ש בדרגת אלוף לגדוד "הבוקעים" של חטיבת "עקבות הברזל" אשר לקח חלק במערכת "צוק איתן". 

בנוסף, אושרו הענקת צל"ש בדרגת מפקד חטיבה לסמל-ראשון מאיר אונטרברג, לוחם בגדוד הסיור של חטיבת "גבעתי", והענקת מכתב הערכה מטעם מפקד פיקוד הדרום לגדוד "צבר" אשר לקחו חלק במערכת "צוק איתן".
עם תחילת מערכת "צוק איתן" הוזעק גדוד "הבוקעים" לפיקוד הדרום והתייצב בשטח כינוס בדרום רצועת עזה. הגדוד פעל לאורך כל המבצע תחת פיקוד חטיבת "גבעתי" וביצע משימות מגוונות. פלוגות הגדוד ומחלקותיו לחמו כיחידה מגובשת ומקצועית בקרבות רבים, השיגו הישגים מבצעיים רבים ומשמעותיים והפגינו חתירה לניצחון. 

בנימוקים להענקת הצל"ש לגדוד נכתב "מפקדי גדוד "הבוקעים" ולוחמיו הפגינו תעוזה רבה גם לנוכח העובדה שחלקם נפצעו במהלך הקרבות הקשים שבהם נטלו חלק. יחידות גדוד "הבוקעים" פעלו בנחישות ונטלו יוזמה בכל קרב בו הם השתתפו תוך שמפקדים ולוחמים מניעים אלה את אלה להגיע להישגים טובים יותר ולהגיע למטרות מורכבות יותר ורחוקות יותר. גדוד "הבוקעים" הראה במעשיו דבקות במשימה לאור המטרה, רוח לחימה, יוזמה והתקפיות, ועל כך הוא מקבל ציון לשבח בדרגת אלוף".

צל"ש נוסף יקבל סמל-ראשון מאיר אונטרברג על פעולתו כחלק מכוח שני של חמישה לוחמים, קצינים וחיילים, אשר נכנסו למנהרת טרור בעקבותיו של הקצין החטוף סגן הדר גולדין ז"ל, זאת כאשר אין ידיעות לגבי מצבו של הכוח הראשון אשר נכנס למנהרת הטרור.
גדוד צבר, עליו עברה שנה קשה מאוד, ורק בשבוע שעבר איבד בגזרת הצפון שני לוחמים, יקבל מכתב הערכה ממפקד פיקוד הדרום על פעילותו לאורך כל מבצע "צוק איתן" תחת חטיבת "גבעתי" וביצוע משימות שונות ומגוונות ובכך הביא להישגים רבים ומשמעותיים ללחימה.

בנימוקים להענקת המכתב לגדוד נכתב "הגדוד הפגין יכולות התקפיות, גמישות, יוזמה, תחבולה וחתירה למגע וכן עמד בכלל משימותיו בצורה מלאה. לאורך כל הלחימה פעל הגדוד תוך גילוי רעות, הקרבה, חברות ורוח לחימה. לחימתו הייתה מקצועית ומתוך כוונה לשמור על חיי הלוחמים ככל הניתן". 

הטקס יחל בשעה 19:00 הערב במעמד שר הביטחון, הרמטכ"ל, קציני המטכ"ל והלוחמים.