ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי) עם הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, בשלכת ראש הממשלה בתל אביב. הפגישה התקיימה לקראת סיום תפקידו של הרמטכ"ל רא"ל גנץ, ולקראת טקס חילופי הרמטכ"ל שיתקיים בלשכת ראש הממשלה ביום שני הבא, בירושלים. 

נתניהו אמר לגנץ: "אני רוצה להודות לך על שנים ארוכות של שירות למען ביטחון המדינה, במיוחד בארבע השנים האחרונות שהובלת את צה"ל כרמטכ"ל, ארבע שנים מאתגרות בצורה בלתי רגילה, בתקופה של טלטלה אזורית שלא הייתה כדוגמתה, בשעה שמדינות קורסות וארגוני טרור, רובם בגיבוי איראן, נכנסים לתוך הסדקים, ואיראן מנסה ללפות אותנו בלפיתת חנק מכמה כיוונים". 

ראש הממשלה הוסיף: "בזמן הזה, אתה הובלת פעולות של צה"ל, גלויות וחשאיות, מקרוב ומרחוק, בצורה מקצועית, נחושה ואחראית. אנחנו פעלנו יחד בשני מבצעים מול חזית עזה ובגזרות אחרות, וגם בדברים רבים שהציבור אינו יודע עליהם. אני רוצה להודות לך על השירות המעולה הזה".

עוד אמר נתניהו לגנץ: "אני יודע שאתה משאיר צבא שיכול לכל האתגרים הללו. אחד מהם מתרחש עכשיו לנגד עינינו, כשאלפי לוחמים של חיזבאללה נמצאים בסוריה, נכנסים גם לדרום סוריה, מול גבולנו, בהכוונה איראנית. אנחנו ערים לאתגרים הללו והצבא שהשארת יכול להם. אני רוצה להודות לך על השירות הזה, וגם להציע לך ספר שמוכר לך, "'זיכרונות של לוחם אל מפקד'".

הרמטכ"ל הודה לראש הממשלה ואמר: "בהחלט היו ארבע שנים מאתגרות, שעבודה משותפת יכלה להן".

ראש הממשלה נתניהו העניק לרמטכ"ל את הספר 'מכתבי יוני'. בהקדשה כתב נתניהו: 'לרמטכ"ל בני גנץ, עם פרישתך מצה"ל, זיכרונות מלוחם אל לוחם. בהערכה רבה על תרומתך לביטחון ישראל ומנהיגותך בתקופה רבת-אתגרים. בנימין נתניהו'.