סקר נתוני דעת קהל שערכו חוקרי המכון למחקרי ביטחון לאומי, העלה נתון לפיו 54 אחוז מהישראלים סבורים שישראל הפסידה לחמאס את המערכה בצוק איתן. רק בחודש יולי האחרון במהלך המבצע, התקיים סקר דומה של אותו המכון שם עלו נתונים אחרים לגמרי. 71 אחוז מהמשיבים ענו כי ישראל מנצחת את המערכה. 
הסקר הוצג במהלך הכנס על ידי ד"ר יהודה בן מאיר ועומר עינב, והוא בדק שורה של עמדות בקרב הציבור. בין היתר בדק הסקר את עמדת הישראלים בנושא המדיני. שיעור הישראלים המאמינים כי מדינת ישראל צריכה להסכים להקמת מדינה פלסטינית באיו"ש במטרה להביא לסיום הסכסוך, נמצא במגמת ירידה בשלוש השנים האחרונות. בהשוואה בין סקרים שנערכו ב- 2012, 2014 ו-2015, מצאו חוקרי המכון כי שיעור המאמינים כי ישראל צריכה להסכים למהלך כזה צנח מ-59 אחוז ב-2012 ל-50 ב-2014 ול-47 אחוז בשנה הנוכחית.
אותה מגמה נרשמה גם בתשובה לשאלה אם ממשלת ישראל תאשר הסכם קבע עם הפלסטינים המבוסס על שתי מדינות לשני עמים וההסכם יובא להכרעת העם במשאל עם, איך תצביע, 40 אחוז בלבד אמרו כי יצביעו בעד ההסכם, לעומת 51 אחוז שהחזיקו בעמדה הזאת ב-2012. מחנה המתנגדים עומד כיום על 36 אחוז שיצביעו נגד, לעומת 25 אחוז בסקרים הקודמים. 

לעומת זאת, כמחצית הישראלים ומעלה, סבורים כי הפתרון הנכון לטווח ארוך לסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא פתרון של שתי מדינות לשני עמים. 
הישראלים נתבקשו להשיב גם לשאלת תחושת האיום מהגזרות השונות בגבולות ישראל. באיום מדרום ומצפון נתפס בעיני כשליש מהציבור הישראלי כאיום החמור ביותר. האיום הגרעיני מאיראן נמצא רק במקום השלישי דאע"ש ואל קעידה לא נתפסים בעיני הנשאלים כאיום מוחשי על אורח חייהם