משפחת קונסטנטיני, "יש רופא בבית?"



מאז שלהב קונסטנטיני זוכרת את עצמה, היא יודעת בדיוק מה היא רוצה לעשות כשתהיה גדולה: רופאה כמו אבא ואימא. להב, בת 20, שרתה כחובשת בחטמ"ר עציון והגשימה את חלומה כאשר יצאה לקורס קצינים על מנת להתקדם בתפקיד ולהמשיך את מורשת המשפחה.



הוריה, שלומי ונעמה קונסטנטיני, לא ידעו שיקימו מורשת משפחתית מפוארת אחריהם. נעמה, רופאת ספורט בבית החולים הדסה, שירתה בשירותה הצבאי כחובשת התעופתית הראשונה, ביחידת ירפ"א 386 שהפכה עם השנים ליחידה 669. שלומי, אביה של להב, מנהל כיום את המחלקה לנוירוכירורגיית ילדים בבית החולים דנה תל אביב, אהבתו למקצוע הגיע עוד מימי שירותו הצבאי בהם התחיל כחובש בחטיבת הצנחנים וסיים כמפקד גדוד הרפואה באוגדת "עוצבת האש".



התפוח לא נפל רחוק מהעץ וביתם, להב קונסטנטיני, הלכה בדרכם והתגייסה להיות חובשת בחטיבת עציון. ההורים הגאים ליוו השבוע את ביתם בטקס סיום קורס הקצינים. אביה מספר: ״אני שמח מאוד שלהב החליטה לצאת לקצונה וללכת בעקבות תשוקתה למקצוע. ידעתי שזה ישדרג אותה גם מהבחינה האישית וגם מבחינת הידע המקצועי". האם, נעמה, מספרת כי השיחות בבית תמיד מעניינות כאשר כל אחד מתעניין באתגרים הרפואיים של האחר: "זה נפלא בעיניי שילדיי מתעניינים ברפואה, זה נותן בסיס לשפה משותפת״. וכן, בארוחות משפחתיות עולה לא פעם הבדיחה "יש רופא בבית?"



משפחת בולטין, הבן עוגן בנמל ליד הספינה של אבא



יש אהבות שמגיעות מהבית - כשאתה גדל לצד הקריירה של ההורים, ישנו סיכוי לא מבוטל שתבחר בקריירה זו גם בעצמך. כך במקרה של סרן רוס בולטין, בן 25 המשרת כמפקד צוות בקורס חובלים בחיל הים. רוס התגייס לקורס חובלים בשנת 2008 שם גם הכיר את רעות, אשתו לעתיד. אביו, סטס, שירת כחובל בצבא הרוסי והמשיך את הקריירה הימית גם בישראל בחברת 'צים', וכיום הינו רב חובל ותיק בנמל חיפה. "הים תמיד היה נוכח בבית", מעיד רוס, שאף הצטרף לאביו להפלגות לאורך כל ילדותו.



בין פעילותיהם המשותפות של האב והבן היו, כצפוי, ענפי ספורט ימי כגון גלישה ושיט. בסיום קורס החובלים החל רוס את שירותו כקצין בשייטת ספינות הטילים (שייטת 3) בספינה אח"י סופה, והוא מספר כי במהלך שהותו על הספינה היה מתראה עם אביו - בצד השני של הנמל.



אביו מספר: "אני מאוד גאה בבן שלי, אני שמח שהוא הגיע למקום שבו הוא רצה להיות. זו גאווה משפחתית. אנחנו משפחה שמאוד מחוברת לים, ואין דבר יותר משמח מזה ששנינו מתעסקים באותו מקצוע".




משפחה שמחוברת לים. רוס בולטין ואביו



משפחת ברקוביץ', משפחת החלילנים מצה"ל



ידוע שמוזיקה מחברת בין נפשות, ובביתה של טוראי נועה ברקוביץ' בת ה-18, נגנית חלילית ופיקולו בתזמורת צה"ל, ניתן להרגיש בדבר מיד. דניאלה, אמה ומורתה לנגינה של נועה הינה נגנית חלילית ופיקולו במקצועה. היא הכירה את אילן, נגן סקסופון ולימים אביה של נועה, בזמן שירותם המשותף כנגנים בתזמורת צה"ל.



נועה נשבתה בקסמה של המוזיקה כבר בגיל צעיר לאחר שבגיל 8 ניסתה בהצלחה להפיק צלילים מהחליל של אימה. לאחר מכן למדה במגמת מוזיקה והתגייסה לתזמורת צה"ל. דניאלה מספרת: "תחילה לא התלהבנו מהעיסוק באותו מקצוע, אך גילינו כי שירותה בתזמורת מעניין ומגוון מאוד ומאפשר חופש מוזיקלי".



לדבריה, נועה נהנית מאוד בשירות ומספרת על אנשים איכותיים המשרתים יחד איתה. "כיף שיוצא לעשות מה שאוהבים ולנגן גם במהלך השירות הצבאי".




בהתחלה ההורים לא התלהבו שהבת תלך בעקבותיהם. משפחת ברקוביץ'



התמונות מתוך אלבומי משפחה