בלב ליבה של הסערה ברמת הגולן, צה"ל פתח היום (חמישי) בתרגיל גדודי ברמת הגולן, הכולל טנקים של גדוד בחטיבה 7, פלוגה של חטיבת הצנחנים והנדסה. במהלך התרגיל הוחלט להקפיץ את הגדוד שהיה בתעסוקה מבצעית בגבול לבנון ולתרגל אותו מול תרחישי קרב מול חיזבאללה. לוחמים מגדוד הנדסה, שהשתתפו גם הם, הוקפצו מאיו״ש.

"המטרה היא לבדוק מעבר בין זירות ומשגרה לחירום", מסביר גורם בכיר בחטיבה 7. "אנחנו לא מפחדים מסערה, ההיפך, אנחנו מוכנים היטב, וחשוב לתרגל את הלוחמים גם במזג אוויר סוער כמובן נושא הבטיחות בראש ובראשונה אבל גם הכשירות המבצעית", הוא מסביר.
במהלך התרגיל עלו הלוחמים עם טנקים מרכבה סימן 4 שיצאו מן המפעל בדיוק לפני שלושה שבועות וספגו את מנת הבוץ הראשונה שלהם. כשתרחיש הייחוס של התרג"ד הוא מתאר צפוני. "חיזבאללה זה האיום שאנחנו מתרגלים", מסביר הגורם, "זירה לבנונית צפופה, סבוכה ומאתגרת. בסיסים התחפשו למוצבים, יישובים בגולן התחפשו לכפרים ערביים ויערות התחפשו לחירבאות נטושות".

הגורם מסביר כי בתוך היערות הושתלו לוחמים של הנצחנים עם משגרי טילים נגד טנקים, תרחיש מציאותי בלחימה מול חיזבאללה והגדוד תרגל זיהוי שלהם, נטרול והשמדה של האיום.
הגדוד שסוגר שבת שלישית ביחידה צפוי לצאת לבלות את השבת בבית, אולם גם כאן מבינים הלוחמים כי הגעתם לתרגיל במקום הכי סוער מבחינת מזג האוויר עלולה להשאירם שבת, בתקווה שתהיה שקטה ולבנה.