שני מטעני צינור מאולתרים הושלכו היום בבוקר (ראשון) לעבר שער המכינה הקדם-צבאית בצופית, הסמוכה להתנחלות חלמיש שבבנימין. שני המטענים לא התפוצצו, לא נגרם נזק ואיש לא נפגע. למקום הוקפצו כוחות צבא וגם חבלן צבאי.



החבלן טיפל בשני המטענים ובמקביל בשטח נפרסו כוחות ומחסומים והחלו סריקות אחר משליכי המטענים. לאחר פירוק המטענים התברר כי הם נבנו משני פקקים המשמשים את קולטי החימום שנמצאים על כל בית ועלותם כמה שקלים בודדים.



בין שני הפקקים ישנו צינור מלא בחומר נפץ וכדוריות קטנות, והתפוצצות של מטען קטן כזה יכולה לגרום לנזק ובמקרים מסוימים גם לפציעה חמורה. כפי שפורסם ב"מעריב השבוע" בסוף שבוע שעבר, בצה"ל חוששים כי אירוע שכזה יצא מכלל שליטה, ומפגע עממי עלול להצית את השטח שגם כך נמצא על סף נפיצות עקב המציאות הקשה שאליה נקלעה הרשות הפלסטינית אליה לא מועבר כסף כבר חודשיים וחצי. 



אחד ממטעני הצינור שהושלכו. צילום: חמ"ל מבצעים בנימין

סכנה לקריסת הרשות
 
בסוף השבוע נשמע מתבטא מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי שאמר כי אם ישראל לא תעביר את כספי המיסים שהקפיאה, יש סכנה לקריסה כלכלית של הרשות.

קרי הביע חשש גם מעצירת התיאום הביטחוני בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית ואמר כי מדובר בתוצאות שעלולות להוביל למשבר ביטחוני נוסף באזור בעל השלכות על שני הצדדים. דבריו של קרי  מתחברים לפרסום במעריב השבוע בסוף השבוע שעבר שעל רקע זה, עדכן הצבא את הדרג המדיני שבכל רגע נתון הרשות הפלסטינית יכולה לקרוס, ובידי הדרג המדיני כלים למנוע זאת.

על פי אחד התרחישים שהתוו בצה"ל, אירוע ביטחוני קטן ומקומי יחסית כגון השלכת מטען מאולתר כפי שקרה אתמול בבינימין, יכול להידרדר במהירות להסלמה כוללת. על רקע חולשת הרשות, מצב כזה עלול להביא להשתלטות ארגוני טרור על הגדה.

עוד פורסם במעריב השבוע כי בצבא מצביעים על חודש אפריל כעל מועד קריטי מבחינה זו, ובשבועות האחרונים קיים צה"ל, בשיתוף עם השב"כ, מבצעים רבים לאיסוף אמצעי לחימה בשטחים אולם למערכת הביטחון ברור כי מדובר בטיפה בים ביחס לכמות האמל"ח והכסף שמועבר על ידי החמאס לגדה בחסות איראן.