פרשה ביטחונית חמורה הותרה הבוקר (שני) לפרסום.  בחקירה משותפת של שב"כ, ימ"ר דרום נחשפה תופעה רחבה ומדאיגה של ישראלים בעלי עסקים שתמורת בצע כסף פוגעים קשות בביטחונה של מדינת ישראל על ידי החדרת חומרי גלם המגיעים ישירות לידי החמאס לטובת ייצור רקטות, טילים ושלל אמצעי לחימה והן לצורך בניית מנהרות. מרבית העבירות בוצעו בתוך תקופת מבצע צוק איתן וחרף אזהרות שקיבלו אותם בעלי העסקים מהשב"כ ומחוקרי ימ"ר נגב שניהלו את החקירה.



החקירה המשותפת, שלוותה גם על ידי רשות המיסים, הביאה בתחילת החודש שעבר למעצרם של שלושה ישראלים: מיכאל פרץ, תושב מבטחים שבמועצה אזורית אשכול והשניים האחרים ממרכז הארץ, בחשד של מכירה והעברה של סחורות דו-שימושיות שאסורות בכניסה לרצועת עזה, מאחר ומדובר בסחורות שיכולות לשמש את ארגוני הטרור לשם שיקום התשתיות שלהם שנהרסו במהלך "צוק איתן" בתמורה לסכומי כסף גדולים וכל זאת באמצעות חברות קש.



במשטרה מדגישים כי מהחקירה אותה ניהל קצין הלבנת הון בימ"ר נגב במחוז דרום פקד יוסי שרפי עלה כי הסוחר מעזה נהג ליצור קשר עם בעלי העסקים בישראל, הזמין מהם את הסחורה, שילם עבורה בכל פעם בדרך אחרת ותיאם מוביל ישראלי שיעביר את הסחורה במעבר כרם שלום לאחר שזו הוסלקה במשאית.



עוד עלה כי הסחורות הדו-שימושיות היו מגיעות לחשוד תושב מועצה אזורית אשכול, שם במשק השייך לו היו פורקים את הסחורות, שכללו ברזל בכמויות גדולות מאוד, ומעמיסים אותן שוב תוך הסלקה בתוך ציוד המותר להכנסה לרצועת עזה.




תחילתה של החקירה בחודש ינואר 2014 עם קבלת מידע מהשב"כ על משאית שנתפסה במעבר כרם שלום, על ידי עובדי רשות המיסים, ועליה כמות גדולה מאוד של ברזל.



בעקבות תפיסת הברזל ולאחר חקירה מעמיקה של השב"כ, זומן הספק הישראלי והוזהר בחקירתו כי איש הקשר איתו עבד מעזה הינו מוגבל מבחינה בטחונית וחל איסור חמור לייצא סחורה מסוג זה לעזה. בידי המשטרה ראיות לפיהן במקום להפנים את האיסור, יצר החשוד קשר עם שותפו העסקי הישראלי שנעצר גם הוא וביחד הם מחליטים להמשיך ולעבוד עם הסוחר מרצועת עזה באמצעות חברת קש.



במהלך מעצרם של שלושת החשודים הוקפא רכוש השייך להם בהיקף של מיליוני שקלים ובהמשך יוחלט מה ממנו יחולט.



מפקד ימ"ר נגב, סנ"צ עזרא אלישר, ציין כי מדובר בפרשיה ביטחונית חמורה מאוד במהלכה תושבי ישראל חברו לסוחרים מרצועת עזה וסיפקו להם חומרים ששימשו אותם לשיקום תשתיות הטרור שנהרסו תמורת סכומי כסף גדולים. עוד הוא ציין, כי מדובר בחקירה מורכבת שנוהלה בשיתוף פעולה מקצועי עם השב"כ ורשות המיסים עקב הלבנת הון והעלמת כספים בהיקפים של מיליוני שקלים וכל זאת משיקולים כלכליים גרידא של החשודים.