בצה"ל מעריכים כי שני החיילים שמתועדים בסרטון שרץ ביממה האחרונה ברשת ובו הם נראים משסים שני כלבים בנער פלסטיני, יובאו לחקירה בימים הקרובים. 

בסרטון הקצר נראה הנער זועק ומתחנן לאחר שכלב אחד נושך אותו בחוזקה בכתפו השמאלית וכלב אחר נושך אותו במותן. את שני הכלבים מחזיקים "ומפעילים" שני החיילים, בעוד נראה בבירור כי שלב ההשתלטות על הנער הסתיימה ואין שום סיבה לשסות בו את הכלבים, מה עוד שלפי הסרטון הנער לא מהווה איום ישיר עליהם. 
גורם בכיר בצה"ל שנחשף לסרטון אמר ל"מעריב השבוע" כי האירוע מוכר לצבא: "מדובר על מארב מתוכנן ומאושר על זורקי בקת"בים על היישוב כרמי צור. מדובר ‏בחבר'ה שזורקים בקת"בים באופן קבוע ומסכן חיים", אומר הגורם, "הנער זוהה ואז הופעל הכלב כדי לתפוס את ‏הנער", הוא מסביר. 

הגורם הבכיר מדגיש כי התנהלות הלוחמים לאחר תפיסתו לא ראויה והצבא יעמיד אותם לדין על כך לאחר התחקור. לגבי הנער מספר הגורם הצבאי כי לאחר האירוע הוא טופל במקום ואף נשלח לטיפול רפואי. בצה"ל מדגישים כי באירוע מסוג שכזה בו נערים משליכים בקת"בים ומסכנים חיים יש שתי אלטרנטיבות: האחת היא לפתוח בירי והשנייה הפעלה של כלב, שלדבריו נחשבת כצעד מידתי עם סיכון נמוך ‏מפגיעה של קליע. "יש להבדיל בין שליחת הכלב שנחשבת בצה"ל כמידתית לבין התנהגות הכוח לאחר תפיסת הנער" אומר הגורם הצבאי. ‏  
יחידת הכלבנים של צה"ל מפעילה כלבים במסגרת הצבא למשימות ייעודיות. הכלבים בדרך כלל מיובאים לארץ מגרמניה ומשימתם העיקרית היא חיפוש אמל"ח, הצלה, ולוחמה בטרור. כמו כן, בצה"ל משתמשים בהם בעת מעצרים במטרה לחפש מטענים כדי למנוע פגיעות בנפש. 
במהלך צוק איתן השתמש צה"ל בכלבים בחישוף מנהרות ובחלק מהמקרים ספגו הכלבים פגיעות ישירות שנועדו לפגוע בחיי החיילים. בשום מקום בצה"ל לא כתוב שתפקידו של הכלב הוא לפגוע בבני אדם בצורה של תקיפה ישירה ומכוונת על ידי החיילים.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "עם קבלת הסרטון, הנחה מפקד המרכז להטסה והכשרות מיוחדות על ביצוע תחקיר מיידי של האירוע, בסיומו יופקו הלקחים וינקטו הצעדים הנדרשים למניעת הישנות מקרים מסוג זה."