בבסיס ההדרכה של חיל הים בחיפה הסתייםהערב (שלישי) מחזור 130 של  קורס החובלים. בין מסיימי הקורס מצאנו את שלישיית החברים הטובים שהגיעו יחד מהבית בישוב צורן. אליהם הצטרפו עוד שניים מחבריהם הטובים שסיימו את הקורס לפני כשנה. שלושת הבוגרים: סגן שחר יהב, סגן גיא למדן וסגן גיא סלע הגיעו אל הקורס בעקבות חבריהם לאחר שעשו שנת שירות בתנועה בני המושבים.

סגן סלע סיפר : "להיות יחד, חמישה חברים באותו הקורס, אפשר לנו לחזק אחד את השני. החוויה המשותפת עם חברים מהבית נותנת לך עוד אנרגיה לעבור את האתגרים שהקורס מציב בפניך" סגן יהב סיפר: "אנחנו חברים מגיל 3. כולנו עברנו הכל יחד, כל הקשיים מתגמדים כשאתה עובר אותם עם חברים, הם נותנים לך תחושה של בית בצבא". גם סגן למדן מסכים עם חבריו שהיחד הפך את הקורס לחוויה אחרת לגמרי: "החברים דואגים לתת לך את התחושה הביתית. להיות חמישה חבר'ה מצורן זו גאווה ישובית".

קורס שנמשך כמעט שנתיים וחצי
 
קורס החובלים נמשך כשנתיים וחמישה חודשים וכולל ארבעה שלבים המכשירים את המסיימים לתפקיד קצין הים. בשלב הבסיסי עוברים הצוערים טירונות שדה וים, בה מוקנים להם הרגלים צבאיים בסיסיים וכישורים בתפעול כלי שיט קטנים. בשלב המתקדם, הצוערים מתפצלים להסמכה על פי המגמות השונות כגון שיט, מכונה ואלקטרוניקה, מכירים את מערך הביטחון השוטף של חיל הים, מתנסים ומוכשרים פיקודית. בסיום השלב המתקדם מוענקת להם סיכת מפקד מחלקה. השלב השלישי הינו שלב האקדמיה, בו משלימים הצוערים תואר אקדמי במדעי המדינה באוניברסיטת חיפה. השלב האחרון הוא השלב הייעודי בו רוכשים הצוערים הכשרה עיונית ומעשית כקציני משמרת בספינת טילים או בצוללת. 
 

מפילוח נתוני בוגרי הקורס עולה כי 5 אחוז ממסיימי הקורס היו בתנועות נוער- מתוכם 21 אחוז בתנועת ה"צופים" 4 אחוז, ב"בני עקיבא" 4 אחוז, ב"נוער העובד והלומד" 8 אחוז ושני אחוז מתנועת הנוער בני המושבים. 8 אחוז מהמסיימים הינם בוגרי מכינות קדם צבאיות ושנות שירות. 8 אחוז מהם בעלי זיקה משפחתית לחיל הים, כאשר 12 אחוז מתוכם הם בנים הממשיכים את דרך הוריהם בחיל הים.