חודשיים וחצי לאחר שהודח מתפקידו כמג״ד צבר, סא״ל לירן חג׳בי, החשוד בביצוע עבירות מיניות בפקודותיו, חוזר לצה״ל, כך נודע ״למעריב־השבוע״.

חג'בי - שמתנהלת נגדו חקירה פלילית בחשד לביצוע מעשה מגונה והטרדה מינית בשתי חיילות ששירתו בעבר תחת פיקודו, וכן בחשד לשיבוש הליכי משפט בגין הדחת פקוד למתן עדות שקר - חזר לאחרונה לשורות הצבא בתפקיד מנהלתי בפיקוד דרום.
פרשת חג׳בי זכתה להדים נרחבים כשבחודש דצמבר האחרון, בעקבות חשיפת החשדות נגדו, החליט מג״ד צבר לצאת לחופשה עד לסיום ההליך המשפטי שנפתח נגדו. בהודעה שהעביר אז סנגורו, אל״מ אשר הלפרין, הסנגור הצבאי הראשי, נמסר כי ״לאור העובדה שהחקירה בעניינו מצויה עדיין בעיצומה, פנה סא״ל חג׳בי לאלוף פיקוד דרום בבקשה להאריך את חופשתו עד לתום החקירה״.
כזכור, נגד חג׳בי נפתחה חקירת מצ״ח במסגרת חשדות שונים נגד בעלי תפקידים בגדוד צבר בחטיבת גבעתי, שחלקם מתייחסים באופן ישיר אליו, כולל ביצוע עבירות מין. לאחר הפרסום על החשדות נגדו, החליט מפקד פיקוד הדרום, האלוף סמי תורג׳מן, לאשר את בקשתו של חג׳בי לצאת לחופשה זמנית, אולם בשלב מאוחר יותר, כשנאספו חומרי החקירה בעניינו, הוחלט בצה״ל להדיחו מתפקידו כמג״ד צבר. יצוין כי חג׳בי הוביל את גדוד צבר ללחימה בעזה, ומאוחר יותר זכה הגדוד לתעודת הערכה ממפקד הפיקוד על התנהלותו במבצע.

למרות זאת, בצה״ל ראו בחומרה רבה את הפרשה שבמרכזה עומד חג׳בי ובין היתר את העובדה כי הוא כשל לכאורה בסוגיית האמינות כלפי מפקדיו, לאחר שהתגלו סתירות בגרסאות השונות שנמסרו לחוקרים. לא רק מצ״ח חקרה את החשוד, אלא גם המח״ט עופר וינטר ומפקד הפיקוד האלוף תורג׳מן. הפרשה עצמה נחשפה לאחר שבגדוד התרוצצה חרושת של שמועות על מקרים ״לא ראויים המתרחשים בבסיס״. הסמג״ד של צבר, שהגיע לגדוד רק כמה שבועות קודם לכן, נקרא לשיחה אצל מח״ט וינטר וסיפר לו את ״כל המתרחש בבסיס״. לאחר תחקור גורמים המעורבים בפרשה, כולל חג׳בי עצמו, הוחלט כאמור להדיחו מהגדוד. גורם צבאי הדגיש אתמול בפני ״מעריב־השבוע״ כי חג׳בי לא חזר לתפקיד פיקודי בצבא, אלא לתפקיד מנהלתי בלבד.
מדובר צה״ל נמסר כי ״סא״ל לירן חג'בי הודח מתפקידו כמג״ד צבר וכעת מסופח לפיקוד הדרום מבלי שנקבע לו תפקיד חדש. חקירת המצ״ח בעניינו הסתיימה והעוברה לפרקליטות הצבאית. טרם התקבלה החלטה בעניין״.