מזל גדול ותושייה רבה של תושב איזור יצהר, מנעו בצהריים (חמישי) פיגוע דקירה בחג פורים.



סביבות השעה 13:00 בצהריים, הגיע פלסטיני חשוד, לבוש בבגדים שחורים, שניסה לדקור אזרחים בצומת יצהר באמצעות סכין. אחד האזרחים שהיה במקום שלף נשק וניסה לעצור את המחבל, שזרק את הסכין והצליח לברוח לכיוון אחד הכפרים הסמוכים. לא היו נפגעים באירוע. 



האירוע הזה מצטרף לשורה של פעולות של יחידים, דבר שמטריד מאוד את מערכת הביטחון, שכן מדובר על אדם אחד, שיכול להחליט ברגע על ניסיון לבצע פיגוע. חלק מהלחץ בשטח מגיע בעקבות החלטת הדרג המדיני שגם בחודש מרץ כספי הרשות הפלסטינית לא יועברו, מה שגרם לתסיסה ברחוב הפלסטיני.


בצה"ל מציינים כי ישנה עליית מדרגה גם בניסיונות הפלסטינים לבדוק את ערנותם של לוחמי הים ותקרית ירי, כפי שקרתה אמש ומתרחשת כמעט כל יום. 



כזכור, אמש  היה ניסיון פיגוע בצומת ג'ת, ניסיון חדירה מהים שנגמר בירי לעבר סירה מרצועת עזה וניסיון חדירה של פלסטיני חמוש בגבול הרצועה בתחום המועצה האזורית אשכול.



אתמול (רביעי בבוקר), סמוך לשעה 4 לפנות בוקר, זיהתה ספינה של חיל הים סירת דייגים ועליה מספר פלסטינים שניסו לחצות את הגבול הימי מכיוון רצועת עזה. לאחר מספר ניסיונות לעצור את הסירה, הכוח פתח באש לעברה וזוהתה פגיעה.



לא רחוק משם, על גבול הרצועה, בסמוך לאחד היישובים שבתחום המועצה האזורית אשכול, זיהה כוח צה"ל חשוד שמנסה לחצות את הגדר. הכוח החל בביצוע נוהל הרחקה אולם הפלסטיני לא חזר על עקבותיו. לאחר נוהל מעצר חשוד הוא נתפס.



האירוע החמור ביותר התרחש בצהרים בצומת ג'ת שבשומרון. כוח צה"ל שעסק בפעילות ביטחון שוטף בצומת שמע קולות ירי. לאחר מספר רגעים זיהה הכוח פגיעה באחד הרכבים הצבאיים. 



מקבץ האירועים שהתרחשו ביממה האחרונה מצביעים על מתח רב בחיכוך בין כוחות צבא לאוכלוסיה הפלסטינית. בחלק מהמקרים מדובר בניסיות מוחשיים לפגע ובחלק מהמקרים מדובר בניסיונות לבדוק את השטח אולם בצה"ל מעיריכם כי כל אירוע שכזה יכול ברגע אחד לאבד שליטה ולהפוך לאירוע שיצית את השטח.