סערה חדשה בצבא?. קצין חינוך ראשי, תא"ל אבנר פז-צוק, פנה לראש אכ"א אלוף חגי טופולנסקי והמליץ בפניו להוציא את הרבנים הצבאיים מטקסי השבעת הטירונים.



במכתב לראש אכ"א, שדלף לאתר רוטר, כותב פז-צוק: "הנני רואה טעם לפגם בכך שהדמויות המרכזיות בטקס, לצד מפקד היחידה, הינם הרב החיילי ורב היחידה. הטקס אינו טקס דתי ואין סיבה שייראה כך".



קצין חינוך ראשי לא מסתפק בהבעת הסתייגותו ומציע מספר שינויים: מפקד היחידה ילווה את האישיות המרכזיץ, ללא ליווי הרב החיילי; אחד ממפקדי הטירונים (מג"ד או מ"פ) יקריא פרק מהתנ"ך - "אין בלעדיות לרבנות בנושא התנ"ך"; לבטל את החלק בו מדבר הרב החיילי - "אין שום סיבה שדווקא רב יישא דברים בטקס השבעה לצה"ל ולמדינה".



‏מדובר צה״ל נמסר בתגובה: "לאורך השנים פקודת 'טקס השבעת טירונים' שונתה מספר פעמים, ובימים אלו נבחנת בצה״ל בהמלצת גורמים מקצועיים. במסגרת זו נבחן מחדש אופיו של טקס ההשבעה בדגש על הגדרת מרחב הפעולה של המפקד ועל ההוראות המחייבות בפקודה, זאת תוך שמירה על צביון צה"ל כצבא ממלכתי הכולל בתוכו משרתים בעלי אמונות שונות".




  המכתב של קצין חינוך ראשי לראש אכ"א. צילום מסך: אתר רוטר

חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ יוני שטבון, תקף את דרישת הקחצ"ר "כנראה ששכח שלא מדובר בשכירי חרב בשירות הפריץ, אלו חיילים בצבא הגנה לישראל"
 "חיילי צה"ל אינם הבובות של איש, הם רוצים במורשת ישראל ולא מפחדים מהערכים הלאומיים שלנו. כנראה ששכח שלא מדובר בשכירי חרב בשירות הפריץ, אלו חיילים בצבא הגנה לישראל. ומה השלב הבא", תהה שטבון, "ביטול חלוקת התנ"ך ללוחמים? זו דרישה לא ראויה, ישראל היא מדינה יהודית. כך הוא, כך עם ישראל רוצה וכך נכון שיהיה".