בצל הדיווחים לפיהם ישראל ריגלה כנגד ארצות הברית בעניין הגרעין האיראני, כפי שפורסם היום (שלישי) בעיתונות האמריקאית, הגיבו גורמים בישראל לפרשה כשהם מכחישים בכל תוקף את האפשרות כי האירוע אכן קרה.



שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון התארח היום בנשר והתייחס בין היתר לדיווחים: "אני יכול להגיד לכם, שכמי שמכיר את קהילת המודיעין כבר 20 שנה ועוד מקרוב - אין מצב, לא היה מצב ואין דבר כזה שישראל תרגל אחרי בכיר אמריקאי. חל על זה איסור חמור. כל ההנהגות, ודאי הנוכחית, יודעות את זה. שום ארגון לא קיבל הוראה ולא ביצע דבר כזה".



יעלון המשיך ואמר: "צר לי שזה יצא כך, שאלתי אם מישהו קיבל תלונה מהאמריקאים לגבי זה, אך נעניתי כי לא קיבלנו. למישהו יש עניין לסכסך וליצור רוח רעה ביחסים בינינו לבין ארצות הברית".



כזכור, הוול סטריט ג'ורנל טען כי המודיעין הישראלי ריגל ואסף מידע על נציגי המעצמות הגדולות, כולל ארצות הברית, במהלך שיחות עם נציגי איראן על צמצום תוכנית הגרעין שלה. המקור טוען כי ממשלת נתניהו חלקה את החומר עם חברי הקונגרס במטרה לסכל את ההסכם. הבית הלבן למד על הדבר מריגול אמריקאי נגדי.
אם לא די בכך, הרי שלפי הידיעה, הממשלה בראשות בנימין נתניהו עשתה שימוש במידע שהשיגה כדי לחלוק אותו עם חברי קונגרס וגורמים נוספים בניסיון לסכל את כוונות נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, להגיע להסכם עם איראן. 
"דבר אחד הוא לישראל ולארצות הברית לרגל אחת על השנייה, אך דבר אחר הוא כשישראל גונבת סודות אמריקניים ומציגה אותם למחוקקים אמריקניים כדי לערער את המדיניות האמריקנית", מצוטט פקיד אמריקאי בכיר שתודרך בעניין.