לאחר תקופה ארוכה של "שקט ימי", יצטרך ככל הנראה חיל הים להתמודד שוב עם משטים שינסו לפרוץ את המצור על הימי על רצועת עזה.



נשיא תוניסיה לשעבר, אל-מונסיף אל-מרזוקי, יקח חלק ב"משט החירות" שייצא לרצועת עזה בקרוב. כך אמר ראש הקהילה הפלסטינית בבריטניה וסגן ראש הקמפיין האירופי לסיום המצור על עזה, זיאד אל-עאלול.


אל-עאלול הוסיף בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי "במשט יהיו אישים פוליטיים, דתיים, ואנשי עסקים ואנו עושים כיום את ההכנות האחרונות ליציאתו לרצועת עזה". המשט החדש, עליו הוכרז בדצמבר האחרון באתונה, יהיה תחת הכותרת: "לפתוח את נמל עזה".


דרור פיילר, ישראלי לשעבר, אשר השתתף בעבר במספר אירועים כנגד ישראל, אמר היום לרשת ב': "הגיעה השעה שישראל תאפשר לנו להיכנס, אפילו אם יעצרו אותנו בקפריסין. אנחנו לא מעוניינים בהסתבכות, אנחנו מעונייים שאנשים יוכלו להגיע, לא רוצים שישראל תכשיל את המהלך. אנחנו מתכוונים להביא אנשים מפורסמים שיהיו על הספינה". עוד הוסיף פיילר כי ככל הנראה לא מדובר רק במשט אחד וכי צפויים להגיע כשלושה.

כזכור, בעבר גרם משט המרמרה להדרדרות היחסים בין ישראל לטורקיה, לאחר שמשט אלים הסתבך ובמהלכו נהרגו כתשעה מנוסעי האונייה לאחר שהחיילים שעלו על הספינה פתחו באש לעבר נוסעים שניסו לתקוף אותם ואף ניסו לחטוף אותם. 10 מחיילי צה"ל נפצעו באירוע. רוב ההרוגים והפצועים זוהו עם ארגון IHH או עם ארגונים אסלאמיים טורקיים.