אלוף פיקוד העורף אייל אייזנברג הזהיר היום (שלישי) כי לעורף הישראלי צפויים עוד אתגרים קשים. בטקס לרגל סיום תפקידו אמר אייזנברג: "היום אני מסיים אני  4 שנים כמפקד פיקוד העורף, אותן ראיתי כשליחות. בצוק איתן ראיתי אתכם , את האזרחים, נושכים שפתיים ועומדים בגבורה בשעות קשות. העורף הישראלי צפוי למבחנים קשים ומורכבים בעתיד. היכולת שלנו לעמוד באתגר הזה תלויה בראש ובראשונה במוכנות האזרח, ובתרגול הרשויות המקומיות. אנחנו, כפי שהיינו בעבר נהייה שם גם בעתיד". 

מוקדם יותר אמר גורם בכיר בפיקוד העורף כי הפיקוד בונה את הכוח שלו בהתאם לתרחיש צפוני צפוי, שעבר בשנים האחרונות עדכון משמעותי. "זה לא סוד שגם בצד השני יש שינויים ושיפורים, והעימות הצפוני יהיה שונה מכל מה שהכרנו", אמר הגורם הבכיר. 

 האזרחים נשכו שפתיים בגבורה. אייזנברג. צילום: פלאש 90 


הגורם הוסיף כי "אחד האתגרים הגדולים של פיקוד העורף בעימות הבא בצפון זה הכנת הרשויות המקומיות. לאחרונה תורגלו מספר רשויות בתרחישים שקיימים, להערכת מערכת הביטחון. אחת מהן היא קרית ביאליק. בתרחיש שהוצג לרשות הם התבקשו להתמודד עם ארוע של מאות נפילות לאורך כל העימות, שביממת שיא יפלו עשרות טילים על העיר. ביממה ממוצעת יהיו מספר רב של נפגעים, לאורך כל העימות, עשרות אלפי בתים ייפגעו, כמה מהם באופן כבד. כאשר בקרית ביאליק תורגלה הרשות לכך שמתקנים אסטרטגיים בסביבה יהיו מאוימים באופן רציף"

הוא הוסיף כי "לצד תרחיש האימה הספציפי הזה,  יכולת השרידות של התושבים תלויה בעיקר במוכנות הרשות, דבר שאנו עובדים עליו כבר כמה שנים".