הכישלון של איראן והחיזבאללה להקים תשתית טרור נגד ישראל בגבול סוריה, עליו דיבר היום שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, נבע בעיקר מההתנקשות מהאוויר שבוצעה בחודש ינואר האחרון בבכירים של חיזבאללה ובגנרל האיראני שהיו בסיור מפקדים בצד הסורי של רמת הגולן.

החיסול מיוחס לישראל שמאז ועד היום לא התייחסה לפעולה ולא קיבלה עליה כל אחריות. בפעולה נהרג ג'יאהד מורנייה, בנו של עימאד שהיה "שר ההגנה" של חיזבאללה ועל פי המיוחס בתקשורת האמריקנית חוסל בהתנקשות בדמשק בפברואר 2008 במבצע משותף למוסד ולסי.אי.איי. באותה תקיפה נהרגו כמה מפקדים נוספים של חיזבאללה וגנרל איראני ממשמרות המהפכה.
 
ג'יאהד מורנייה מונה, כשנה קודם לחיסולו, למפקד יחידה מיוחדת וסודית שנועדה לפעול מרמת הגולן. הגנרל האיראני שימש מעין "חונך" של היחידה. על הקמת היחידה החליטו גנרל קאסם סולימני, מפקד כוח אל קודס במשמרות המהפכה וחסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה, ופיקחו אישית על התקדמותה. מטרת היחידה היתה להקים תשתית לפעולות עתידיות נגד ישראל ובכך למעשה לפתוח נגדה "חזית שנייה" בנוסף לזו שבגבול הלבנון. היחידה עברה אימונים שנועדו להכשיר אותה לחדירות ופשיטות בישראל, הן נגד מטרות צבאיות והן נגד ישובים אזרחיים ברמת הגולן.
אחד מאנשי היחידה היה סמיר קונטאר, דרוזי-לבנוני שישב שנים רבות בכלא ישראל על רצח בני משפחת הרן מנהריה. קונטאר רצח אז את בני המשפחה בשנות השבעים לאחר שנחת עם חבריו המחבלים בחוף נהריה, בשליחות ארגון טרור פלסטיני. חבריו נהרגו בקרב יריות עם כוחות הביטחון של ישראל וקונטאר נתפס. הוא שוחרר לפני כמה שנים בעסקת חילופין ובשובו ללבנון הצטרף לחזבאללה.
 
קונטאר היה אחראי על ירי של רקטות מסוריה לעבר רמת הגולן, במהלך מבצע צוק איתן בעזה בקיץ האחרון. הרקטות לא גרמו לנפגעים או לנזק. בעקבות הפגיעה במורנייה ואנשיו שותקה היחידה ולא ידוע בשלב זה על ניסיון של איראן והחיזבאללה לשקם או לבנות אותה מחדש.