את התאריך 5-6 במרץ, 1975, לא ישכחו אזרחי ישראל ובמיוחד ד"ר רוברט ווגנר, שהגיע אל איזור מלון סבוי לאחר ששמע כי ישנה התרחשות עם מחבלים. 

וגנר, שהחזיק באמתחתו מכשיר הקלטה לא תיאר לעצמו כי לאחר כל כך הרבה שנים יהפוך להיות אולי התיעוד הכי קרוב שנשמע בקשר לתקרית במלון סבוי, שנכנסה לפנתיאון המבצעים של כוחות הביטחון.  באירוע עצמו נהרגו 11 ישראלים, שמונה אזרחים ושלושה חיילים מהכוח שפרץ פנימה.
בחודש פברואר 2011 הציג וגנר את ציוד ההקלטה וסיפר כי הזדמן לאזור הקרב ממש בראשית הארוע, בתחילת הלילה (מועד משוער 22:00) לאחר ששמע ברשת הקשר המשטרתית דיווח על מחבלים וירי באזור.

הקלטות מהפריצה למלון סאבוי
לדברי רוברט, בידיו היו חמישה סלילי הקלטה אנלוגית שבוצעו באמצעות במכשיר הקלטה ואשר כוללים מספר שעות הקלטה, כולל קולות המשא ומתן עם המחבלים ואת קולות הקרב. חלק קטן מהסליל האחרון, כ-9 דקות, כולל את קולות הלחימה, הומר ע"י וגנר, נמסר בפורמט דיגיטלי ואותו אתם יכולים לשמוע.
וגנר סיפר כי ביצע את ההקלטה בהיחבא במהלך כל הלילה. הוא התחפר מאחורי קיר נמוך, בחזית המלון, הצד ממנו פרץ הכוח של נחמיה תמרי, אשר הוביל את לוחמיו אל תוך המלון. ההקלטה תופסת בתחילתה את המשא ומתן בין ראש צוות המשא ומתן הישראלי, רובי פלד, לבין מפקד המחבלים, אשר תפס את בת הערובה, כוכבה לוי, והשתמש בה במהלך ניהול האירוע.
במהלך האירוע ישנם הרבה רגעים מתים, בהם שום דבר לא מתרחש. וגנר, אשר היה מודע לכך שיש לו 5 סלילים בלבד, עצר את ההקלטה כאשר היה צריך כדי לשמור מקום לרגעים החשובים.
הקרב עצמו: צרור ארוך ולאחר מכן פיצוץ מטען חבלה
הקרב נפתח בפועל בצרור ממושך וארוך מאד שנורה על הכוח של עמירם לוין. כעשרים שניות (זמן משוער) לאחר תחילת הקרב, הפעילו המחבלים מטען ופוצצו את החדר בו רוכזו בני הערובה. החדר מצוי בקומה עליונה ממש מעל נקודת ההקלטה.
כוח נחמיה תמרי היה באותה עת בתנועה, ממש בפתח המלון, סמוך לנקודת ההקלטה, כאשר חלקים מהחדר קרסו עליו. הכוח נחלץ מההריסות, התארגן מחדש וביצע חבירה עם הכוח של עומר בר לב שפרץ בדיוק ממולו, בקומת הקרקע, בצד הנגדי של המלון. 

חיילי צה"ל מחוץ למלון סבוי. צילום: דובר צה"ל

בהקלטה שומעים קולות ודיבורים לא ברורים. ייתכן שאלו קולות כוח נחמיה שנחלץ מהריסות החדר שנפלו עליו ו/או צעקות החבירה והתיאום בין נחמיה תמרי ועומר בר לב. כוח נחמיה , בהובלת נחמיה בראש הכוח, החל לטפס בגרם המדרגות תוך כדי חילופי אש עם מחבל שנמצא במעלה גרם המדרגות, בקומה העליונה וליד שרידי חדר בני הערובה שפוצץ.
כוח נחמיה, בהובלת נחמיה בראש הכוח, החל לטפס בגרם המדרגות תוך כדי חילופי אש עם מחבל שנמצא במעלה גרם המדרגות, בקומה העליונה וליד שרידי חדר בני הערובה שפוצץ.
בשלב מסויים, זמן משוער 2 דקות אחרי הפריצה, פתח באש מחבל שהסתתר בחשיכה ובאבק הפיצוץ בחדר בקומה א' על חוליה מכוח נחמיה שסיימה סריקת חדר ממש מולו, במרחק כ 5 מ', מצידו השני של המסדרון. (עדיין חושך של לפנות בוקר ומערכת החשמל של תאורת המלון קרסה בפיצוץ). המחבל פגע בצרור הראשון באיתמר בן דוד ז"ל ופצע את ש.
בהמשך מתפתחים ונשמעים כנראה חילופי אש ממושכים בין ש. והמחבל , שנמצאים בשני חדרים זה מול זה, משני צידי המיסדרון. המחבל ירי קלאצ' אוטומט, ש. ירי גליל בודדת. 
הארוע כולו קרה בחלק הדרומי של המלון, קרוב יחסית לעמדת ההקלטה של וגנר. במקביל לחילופי האש יש צעקות בין ש. ובין חיילי הכוח אשר נמצאים במיסדרון משני עברי החדרים, אך מתקשים לזהות באיזה חדר המחבל. תוך כדי חילופי האש מתגנב לאורך המיסדרון עוזי יאירי ז"ל, מציץ בזהירות אך בטעות לתוך הדלת של החדר בו מצוי דווקא המחבל, נורה על ידו ונפגע.