לבית הדין הצבאי ביפו הוגש הערב (שני) כתב אישום חמור נגד חיל צה"ל אלעד סלע מהיישוב מבת עין, בשני סעיפי ריגול חמור וגילוי ידיעות. התובעת במשפט טענה כי החייל, שהוצב בתפקיד רגיש, מעל באמון שניתן לו בצורה חמורה ביותר.



קודם לכן נדרש הפרקליט  הצבאי הראשי, האלוף דני עפרוני להתערב בסוגייה, ולצורך כך הוארך מעצרו של סלע עד להליך הגשת כתב אישום.  העונש על העבירות בהן מואשם סלע יכול להגיע גם למאסר עולם. 



 כתב האישום החמור הוגש בתום חקירה משותפת של שב״כ, צה״ל ומשטרת ישראל,. בדיון אמרה התובעת כי בגיבוש כתב האישום מעורבים היועץ המשפטי לממשלה והפרקליט הצבאי הראשי, נה שמעיד ככל הנראה על חומרת האישומים. סלע נחקר במשך כחודש בחשד שהדליף מידע על מעצרים משטרתיים בבת עין ומידע מסווג נוסף הנוגע בין היתר לפעילות השב"כ.



בחקירתו, הודה סלע כי הוציא מרשות צה"ל מסמכים מסווגים ורגישים והציגם בפני גורמי ימין קיצוני בבת עין, כל זאת, על רקע אידיאולוגי. בשב"כ רואים בחומרה את העברת המידע, אשר בבסיסה רצון לסכל פעילותם של כוחות בטחון, ולדבריהם יש בה כדי לסכן את ביטחונם האישי של הכוחות.



חקירת כוחות הביטחון החלה לאחר שפברואר השנה הותקף פלסטיני, תושב ג'בעה, כפר סמוך לבת עין, אשר עיבד אדמתו ובשעות הלילה המאוחרות של אותו יום, בוצע פיגוע במהלכו הוצת מסגד ורוססו סיסמאות באותו כפר.
 
בעקבות אירועים אלה, פעלו כוחות משטרה וצבא בישוב בת עין. במהלך פעילות המעצרים תקפו פעילי הימין הקיצוני את כוחות הביטחון. האירוע הגיע לשיאו כאשר חיילים הותקפו פיזית על ידי הפעילים ואף נאלצו, מחשש לביטחונם, לבצע ירי באוויר. 
 
במהלך ביצוע מעצרים אלו כנגד החשודים בתקיפת הפלסטיני, עלה חשד כי הפעילים היו מודעים מראש לכוונת הכניסה של כוחות הביטחון לביצוע המעצרים.
לאחר שאותר כחשוד בהעברת מידע מסווג לפעילים, נעצר בחודש שעבר אלעד סלע, כבן 25, חייל בשירות סדיר, שהתגייס לצה"ל בנובמבר 2013.

מארגון חוננו, שמייצג את סלע,  נמסר בתגובה להגשת כתב האישום: "האשמת חייל שהעביר מידע למתיישבים בריגול חמור מצביעה על איבוד עשתונות של מערכת הביטחון וטשטוש ההבדל שבין אוהב לאויב. חייל דרוזי שהואשם לאחרונה כי העביר מידע לאויב על תנועות צה"ל בגבול סוריה הואשם בעבירות פחותות יותר. גם היחס כלפי ענת קם שהעבירה אלפי מסמכים סודיים שסייעו לאויב היה בכפפות משי, ואילו כלפי החייל מבת עין, שאין מחלוקת שהוא לא סייע לשום אוייב מאוייבי ישראל מתנהלים בצורה מפחידה ומדאיגה".