בצה"ל סיימו את תחקיר "יום שישי השחור" ברפיח, אותו בוקר בו הכוחות קיבלו הודעה על הפסקת אש, אולם כוח של חטיבת גבעתי שפעל לחישוף מנהרות טרור במרחב רפיח הותקף וסגן הדר גולדין ז"ל נחטף.

בגלי צה"ל פורסמו הבוקר קטעים מן התחקיר ומהם עולה כי מפקדי צה"ל הבכירים מגבים את קבלת ההחלטות של המפקדים באירוע ושל מח"ט גבעתי אל"מ עופר וינטר. בין היתר, אמר וינטר בתחקיר כי "השיטה החטיבתית לקחה בחשבון את כניסת הפסקת האש והתבססה על כך שעד השעה 8 בבוקר יסיימו הכוחות את ההתקפה ורק לאחר בידוד המרחב יבוצעו סריקות המנהור. מאחר וזה לא היה המצב, עם כניסת הפסקת האש לתוקף נכנסו כוחות פלוגת הסיור לסריקות במרחב שלא נכבש ובגזרה לא מאובטחת".

עוד אמר וינטר בתחקיר כי "מניתוח פעולות הפלוגה ניתן ללמוד כי בניגוד ללחימה הברורה וההוראות הפשוטות במהלך מבצע צוק איתן, כאן כחטיבה הצלחנו לבלבל את הלוחמים ולהכניסם למצב לא סביר ובמצב הנתון הייתה צריכה להתבצע הערכת מצב בשיח עם המג"ד טרם כניסת הפסקת האש לתוקף".
מהרגע שהוכרז "נוהל חניבעל" - הוחלט על הפעלת אש כבדה. ארגוני זכויות אדם והפלסטינים טענו על ירי לא מידתי ועל כך צפוי להכריע בימים הקרובים הפצ"ר, האלוף דני עפרוני. הפרטים שפורסמו מהתחקיר מעלים תמונה שונה שבה צה"ל פעל באש מידתית וההערכה היא כי לא תיפתח חקירה פלילית. 

בעוד הפלסטינים טוענים על למעלה ממאה הרוגים באירוע רפיח, בצה"ל מדברים על כמה עשרות, שלפחות חצי מהם מחבלים ומספר בודד של בלתי מעורבים שנהרגו באירוע. מפקדי הצבא קיבלו את עמדת המח"ט וינטר שאמר בתחקיר כי "הנחת העבודה הייתה שהדר גולדין חי בהתאם לכך ועל פי צרכי האירוע הופעלה האש לשיבוש התנועה של החוליה".

וינטר מסביר בתחקיר כי הפעלת האש נועדה למנוע מהמחבלים נתיב בריחה עם גולדין. בשלב הזה מסביר וינטר בתחקיר כי האש נועדה לסייע לכוחות המתמרנים, שהמשיכו להתקדם לרפיח. המפקדים תומכים בהבנה כי רק בשל האש שנורתה - המחבלים לא יצאו מהמנהרה. התחקיר מגלה כי מטוסי הקרב פגעו ב-19 מטרות צבאיות והכוחות הקרקעיים בשילוב מסוקי הקרב ירו מאות פגזים וטילים למרחב, לעוד 14 מטרות צבאיות שונות. בסיכום התחקירים קובעים בכירים בצה"ל כי האש הייתה מידתית ואפקטיבית למשימה בהתאם לגודל האירוע ולא חרגה מהחוק הבינלאומי.