בבסיס חיל האוויר בנבטים הוצג היום (רביעי) הסימולטור המתקדם של מטוס ה-F-35, שבעוד 20 חודשים ינחת בבסיס הדרומי וצפוי לשדרג את יכולותיו של חיל האוויר כחלק מהפיכת בסיס נבטים כבסיס הקליטה של טייסת ה-F-35 יעברו לגור בדרום מאות משפחות של אנשי צוות אוויר. 

מפקד בסיס נבטים, תא"ל ליהוא הכהן, התייחס באירוע למערכת ההגנה הרוסית מפני טילים - ה-S300, שרק השבוע הודיע הקרמלין כי ימכור אותה לאיראן: "המערכת מהווה אתגר לחיל אוויר, שמתכונן ונערך למגוון רב של תרחישים, ביניהם גם המערכת הזאת. במידה ויידרש, ידע חיל האוויר לתת מענה גם לאתגר הזה". 

על קליטת המטוס החדיש: "קליטת מערך ה-F-35 מהווה חלק מהחזון של חיל האוויר לחזק את הנגב - הסנונית של מעבר צה"ל לנגב".

על המטוס עצמו אמר תא"ל הכהן כי הוא מהמהתקדמים בעולם ומביא יכולות מתקדמות  המחזקות את המוכנות של החיל למתן המענה לכלל האתגרים בזירה. 

המדמה (סימולטור) של ה-F-35. צילום: נועם אמיר
 
"אנחנו נמצאים במדמה (סימולטור) של חברת לוקהיד מרטין (יצרנית המטוס) במסגרת שיתוף פעולה שמאפשר לנו להבין ולהכיר את המטוס טוב יותר ובכך לבצע את תהליכי ההכשרה", סיפר מפקד הבסיס על הסימולטור. "חיל האוויר הקים צוות הקמה שמובל על ידי מפקד טייסת כדי ללמוד ולקלוט את המטוס הזה בשנים הקרובות".

ה-F-35I, שיכונה בעברית "אדיר", הוא מטוס חד מושבי מסוג חמקן. ה-F-35 נחשב מטוס חכם שיודע לראות את המטרות מרחוק ובעיקר לקבל הוראות מהחמ"ל בכל זמן נתון. מערכות הסנסורים שבו מסוגלות להפוך תמונה בלילה למצב שבו הטייס טס בשעה בין ערביים, דבר המשפר את יכולת הראייה שלו. המטוס יודע לטוס בגבהים שבהם לא ניתן לגלות אותו וכך בעצם הופך החמקן למטוס בלתי נראה. 

מהירותו המירבית היא 1.6 מאך (1,930 קמ"ש) וטווח הטיסה שלו, על פי הפרסומים, הוא 2,220 ק"מ.