רק לפני מספר חודשים קיים הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ יום עיון מיוחד לקצינים הבכירים בצה"ל בדרגת אלוף משנה ומעלה, בנושא ניצול יחסי מרות וקיום קשר רומנטי של מפקדים עם פקודות. יום העיון התקיים ימים ספורים לאחר שהתפוצצו שתי פרשות מיניות מביכות בצה"ל: האחת, פרשת חג'בי בגבעתי, והשנייה מעורבותו של קצין בכיר בדרגת אל"מ בקיום יחסי מין עם קטין. שתי הפרשות הללו הסתיימו בהדחת הקצינים מן הצבא, כשבפרשת חג'בי צפוי להיפתח משפט פלילי.



אלא שמסתבר שיום העיון היה מאוחר מדי עובר קצין אחד בדרגת אל"מ והיום (חמישי) הוא נשפט לאחר שנחקר בחשד להטרדה מינית של קצינה המשרתת תחתיו שהתלוננה נגדו. בסיום המשפט הקצין ננזף נזיפה חמורה שנרשמה בתיקו האישי.



הפרשה החלה לפני כשנתיים, אז הגישה הקצינה את התלונה נגד מפקדה - אז קצין בדרגת סא"ל ביחידה מיוחדת וכאמור, כיום אל"מ. המפנה הדרמטי הגיע לפני מספר ימים, אז החליט הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, כי אין ראיות פליליות נגד הקצין וכי צבר הראיות שהציג החשוד מפריכות את הטענה של המתלוננת.



הקצינה טענה להטרדה מינית, הקצין טען מנגד כי בין השניים התנהל רומן בהסכמה. בעדותה טענה הקצינה כי מפקדה החל לחזר אחריה והיא סירבה לו, אולם לטענתה מהר מאוד הוא החל לחזר אחריה באופן אובססיבי. בין היתר טענה הקצינה כי באחד המקרים איים עליה הקצין כי הוא יאנוס אותה והפציר בה שלא תעז להתלונן כי אף אחד לא יאמין לה. עוד טענה הקצינה בעדותה כי באחד מסופי השבוע שבו היא נשארה לתורנות בבסיס יחד עימו הוא הזמין אותה ללשכתו ולטענתה נישק אותה בצווארה. בעדות נוספת מגוללת הקצינה אירוע אחר בו השניים נסעו ברכב והוא הזמין אותה לשבת לצידו, החל לגעת בה ולחבק אותה וכשהיא התנגדה הוא משך אותה אליו בחוזקה.



בסביבתה של הקצינה זעמו על תוצאת המשפט הצבאי: "לא יתכן שקצין בכיר יתנהל בצורה כזו וזה יגמר בעונש מזלזל", טענו מקורביה. "היא מרוסקת ומרגישה כאילו ניסו היום לפגוע בה שוב. אבוי למערכת שככה מתנהלת. שייקחו דוגמא מהמשטרה, ברגע שהמפקד שלה הודה שהיה קשר מיני הוא היה צריך להיות מודח מיד מהצבא".



מנגד, בחקירתו טען הקצין כי אכן היה קשר מיני בין שניהם, אולם מדובר ברומן שהתנהל בהסכמה מוחלטת. הקצין נחקר במשטרה הצבאית החוקרת והצליח להפריך את טענותיה של המתלוננת באמצעות הודעות כתובות שהוחלפו ביניהם. אחת הראיות שהציג הקצין העידה כי הקשר בין השניים הוא רומן בהסכמה ובכך הוחלט לסגור את התיק הפלילי.



אולם בשל רגישות הסיפור והעובדה כי בצה"ל רואים בחומרה כל מה שקשור לעבירות מיניות הוחלט להעביר את החומר לפרקליט הצבאי הראשי שאישר את דעת החוקרים וסגר את התיק הפלילי. התיק הועבר לטיפול משמעתי ביחידה והקצין נשפט על ניצול יחסי מרות כאמור על כך קיבל נזיפה חמורה.