הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, פתח הערב (ראשון) את הטקס המסורתי "דגלון לנופל", בהר הרצל בירושלים, לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שיחל ביום שלישי הקרוב. בטקס נכחו גם מפכ"ל משטרת ישראל, רב-ניצב יוחנן דנינו, נציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר אהרון פרנקו, סמנכ"ל משרד הביטחון וראש אגף משפחות והנצחה, אריה מועלם, יושב-ראש ארגון "יד לבנים" הארצי, אלי בן שם ויושב-ראש ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, נאווה שהם סולן. במהלך הטקס הונחו דגלוני מדינת ישראל על כלל הקברים בחלקה הצבאית על-ידי חיילי צה"ל.
פרויקט "דגלון לנופל" נערך זו השנה הארבע-עשרה, כמסורת המבקשת לכבד ולהוקיר את הנופלים אשר שילמו בחייהם את מחיר ההגנה על שלומה וביטחונה של מדינת ישראל. מסיומו של הטקס בהר הרצל ועד ליום הזיכרון לחללי צה"ל, תושלם הנחתם של דגלוני מדינת ישראל על קברם של כל חללי מערכות ישראל בבתי העלמין הצבאיים ובחלקות הצבאיות.

"אנו מגיעים לכאן היום, כבכול שנה, כדי להניח את דגל ישראל על קבריהם של הנופלים", אמר במהלך הטקס הרמטכ"ל איזנקוט. "זוהי דרכנו לזכור את כלל הנופלים. זוהי דרכנו להביע געגוע והערכה לרעינו לנשק ששילמו בחייהם על הגנת המדינה שאהבו".

"אנו שבים לכאן כדי לזכור את נופלינו. לזכור את אהבתם ואת מסירותם למדינה, את נחישותם להגן על אזרחי מדינת ישראל ותושביה. את הגבורה שבה פעלו על מנת להבטיח את הניצחון", הוסיף אייזנקוט והבטיח: "נמשיך ללכת בדרך שהתוו לנו, כי נמשיך לעמוד כחומה מבוצרת מול כל איום. מפה אנו מתחייבים לפעול ולעשות ככל שנדרש למען ביטחון מדינת ישראל ולמען שגשוגה".
 
"משפחות יקרות", פנה אליהן הרמטכ"ל, "אין אדם יכול להבין במלואו, את הכאב שאתן חשות, הכאב שלא קהה בחלוף הזמן. כל שנוכל להציע לכן הוא את תמיכתנו הכנה ואת ההבטחה כי צה"ל ימשיך לעמוד לצידכן בכל שעה ולחזק את ידיכן ככל שיידרש בהתמודדותכן. נוסיף ללוות אתכן ולחלוק איתכן את הגעגועים לבנים ולבנות שאינם".
 

סמנכ"ל משרד הביטחון וראש אגף משפחות והנצחה, אריה מועלם, אמר במהלך הטקס: "מבצע הנחת דגל הלאום על קברי חללי מערכות ישראל הינו מהמבצעים הערכיים, החשובים והמכובדים במדינת ישראל, המעבירים את מסר הכבוד, הזיכרון, האחידות והשוויוניות של המדינה לכול חלל וחלל בכול מקום בו הובא לקבורה. בשם אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון, אני מתחייב לכן המשפחות, כי נמשיך גם כאשר הצפירה לא תושמע, וכשדגלי הלאום יחזרו לראש התורן, גם אז כששלהבת הנרות תכבה, גם כשהימים יהפכו חזרה מימי קודש לחול, כי זו מחויבותנו ולאורה אנו פוסעים".