רקטה נורתה הערב (חמישי) לעבר שטח ישראל ונפלה בשטח פתוח. בשעה 21:00 נשמעה באזור אזעקת צבע אדום, ומצה"ל נמסר כי  מצה"ל נמסר כי אכן מדובר באזעקת אמת: "נשמעה אזעקת צבע אדום באזור שדרות ועוטף עזה. מדובר באזעקת אמת, ככל הנראה נפילה אחת בשטח פתוח. אין נפגעים ואין נזק. מתבצעות סריקות במרחב".



הרקטע אותרה בסמוך לקיבוץ בעוטף עזה לאחר סריקות נרחבות של כוחות הביטחון. מספר רבש"צים ותושבים במועצה האזורית מרחבים ציינו כי שמעו קול נפץ עז. 



פיקוד העורף רענן את ההנחיות לתושבים: "‏בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן ולהישאר בו 10 דקות". במהלך היום בוצעו מספר שיגורים מרצועת עזה לכיוון הים.



שי חג׳ג׳, ראש המועצה האזורית מרחבים, סיפר: ״אזעקה נשמעה בכמה מיישובי המועצה ונשמע פיצוץ. אין נפגעים בנפש או ברכוש. אנו נמצאים בקשר הדוק עם כוחות הביטחון. כרגע לא ידוע על מיקום הנפילה. אנו סומכים על צה״ל שידע להגיב על מנת לשמור על השקט בדרום ולא יאפשר ירי אקראי".



תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, אמר בתגובה לירי הרקטות הערב: "הערב החרידה את ישובי עוטף עזה והסביבה אזעקת צבע אדום. במידה ויתברר כי אכן היתה נפילה בשטחי ישראל אנו מצפים מהדרג המדיני להורות על תגובה חמורה ומשמעותית על ירי זה ועל כל נפילה שתתרחש בעתיד על מנת להעביר מסר ברור לצד הפלסטיני כי מדינת ישראל ותושביה לא יסבלו טפטופי ירי, כפי שהבטיחה הממשלה בסיום מבצע 'צוק איתן'".